All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Evaluation of Competitive Environment in the Moravia Wine Area

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F16%3A43910400" target="_blank" >RIV/62156489:43110/16:43910400 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.icabr.com/respo/RESPO_2016.pdf" target="_blank" >http://www.icabr.com/respo/RESPO_2016.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hodnocení konkurenčního prostředí vinařské oblasti Morava

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá konkurenčním prostředím vinařské oblasti Morava v České republice. Cílem je zhodnotit strukturu trhu z hlediska velikostního rozložení podniků a vymezit hlavní konkurenční skupiny podniků na trhu. Součástí analýzy je vymezení hlavních příležitostí a hrozeb, které na podniky v rámci vnějšího prostředí působí. Data pro analýzu byla získána z databáze Encyklopedie vinařů, portálu Vína z Moravy, vína z Čech, z databáze podniků Albertina a z portálu Justice.cz. Do analýzy byly zahrnuty pouze podniky zabývající se výrobou tichých vín. Podniky byly hodnoceny na základě tržních podílů a celkových tržeb a pomocí metody shlukové analýzy (Wardovy metody). Výsledky ukazují, že v oblasti Morava zaujímá sedm největších podniků tržní podíl 49,24 %, na trhu je dále velké množství malých podniků a velmi malý počet středně velkých podniků. Současným největším podnikem zabývajícím se výrobou tichých vín v České republice je společnost VINIUM, a.s., jejíž velký tržní podíl je dosahován také uplatněním výrobků podniku v maloobchodních řetězcích. Z analýzy je zřejmé, že nejen vinařství velká jsou schopna dosahovat vysokých tržeb díky své pozici na trhu, ale i menší vinařství při správně zaměřené strategii a správném zacílení na zákazníky mohou být v konkurenčním prostředí regionu Morava úspěšné. Jako hlavní ohrožení vinařských podniků je možné uvést např. levná dovážená vína, vyjednávací sílu odběratelů, nízké investice do výzkumu a modernizace nebo vysokou míru importu. Mezi příležitosti vinařských podniků je možné zařadit např. ekologické vinařství, výsadbu nových vinic, spojování podniků, pěstování vstupních surovin, růst spotřeby vína nebo možnost dotací a finanční podpory ze strany ČR a EU.

  • Czech name

    Hodnocení konkurenčního prostředí vinařské oblasti Morava

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá konkurenčním prostředím vinařské oblasti Morava v České republice. Cílem je zhodnotit strukturu trhu z hlediska velikostního rozložení podniků a vymezit hlavní konkurenční skupiny podniků na trhu. Součástí analýzy je vymezení hlavních příležitostí a hrozeb, které na podniky v rámci vnějšího prostředí působí. Data pro analýzu byla získána z databáze Encyklopedie vinařů, portálu Vína z Moravy, vína z Čech, z databáze podniků Albertina a z portálu Justice.cz. Do analýzy byly zahrnuty pouze podniky zabývající se výrobou tichých vín. Podniky byly hodnoceny na základě tržních podílů a celkových tržeb a pomocí metody shlukové analýzy (Wardovy metody). Výsledky ukazují, že v oblasti Morava zaujímá sedm největších podniků tržní podíl 49,24 %, na trhu je dále velké množství malých podniků a velmi malý počet středně velkých podniků. Současným největším podnikem zabývajícím se výrobou tichých vín v České republice je společnost VINIUM, a.s., jejíž velký tržní podíl je dosahován také uplatněním výrobků podniku v maloobchodních řetězcích. Z analýzy je zřejmé, že nejen vinařství velká jsou schopna dosahovat vysokých tržeb díky své pozici na trhu, ale i menší vinařství při správně zaměřené strategii a správném zacílení na zákazníky mohou být v konkurenčním prostředí regionu Morava úspěšné. Jako hlavní ohrožení vinařských podniků je možné uvést např. levná dovážená vína, vyjednávací sílu odběratelů, nízké investice do výzkumu a modernizace nebo vysokou míru importu. Mezi příležitosti vinařských podniků je možné zařadit např. ekologické vinařství, výsadbu nových vinic, spojování podniků, pěstování vstupních surovin, růst spotřeby vína nebo možnost dotací a finanční podpory ze strany ČR a EU.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    40500 - Other agricultural sciences

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Region v rozvoji společnosti 2016: sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-7509-459-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    56-63

  • Publisher name

    Mendelova univerzita v Brně

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Oct 20, 2016

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article

    000433971500006