Selected issues of using interactive methods in humanities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F17%3A43911763" target="_blank" >RIV/62156489:43110/17:43911763 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/62156489:43310/17:43911763
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vybrané otázky využití interaktivních metod v humanitních disciplínách
Original language description
Příspěvek se zaměřuje na využití interaktivních výukových metod vhodných pro výuku humanitních disciplín na vysokých školách (příp. na středních a či vyšších odborných školách). Interaktivní metody umožňují efektivnější osvojení učiva a schopnost je prakticky využít. Ve velké míře rozvíjí schopnost diskutovat, vhodně argumentovat a osvojit si celou škálu komunikačních dovedností. Důraz je kladen jak týmovou práci, tak na rozvoj vlastní individuality studenta, na řešení praktických problémů či projektů, na kritické myšlení, na rozvoj komunikačních dovedností i sociálního cítění. Moderní pedagogické metody kladou značné nároky na vyučujícího, který se snaží zachovat správný poměr mezi odborností a vzdělaností a to tak, aby byla rozvíjena nejen odbornost studentů ve smyslu zvyšování kvalifikace a schopnosti obstát v konkurenci s jinými na trhu práce, ale zajištěno i sociálně kulturní začlenění člověka, pěstování ohleduplnosti a rozvíjení solidarity. Současná vysoká škola má tak i funkci výchovnou. V příspěvku jsou uvedeny také zkušenosti s využitím interaktivních metod na dvou univerzitách, kde působí autorky tohoto článku.
Czech name
Vybrané otázky využití interaktivních metod v humanitních disciplínách
Czech description
Příspěvek se zaměřuje na využití interaktivních výukových metod vhodných pro výuku humanitních disciplín na vysokých školách (příp. na středních a či vyšších odborných školách). Interaktivní metody umožňují efektivnější osvojení učiva a schopnost je prakticky využít. Ve velké míře rozvíjí schopnost diskutovat, vhodně argumentovat a osvojit si celou škálu komunikačních dovedností. Důraz je kladen jak týmovou práci, tak na rozvoj vlastní individuality studenta, na řešení praktických problémů či projektů, na kritické myšlení, na rozvoj komunikačních dovedností i sociálního cítění. Moderní pedagogické metody kladou značné nároky na vyučujícího, který se snaží zachovat správný poměr mezi odborností a vzdělaností a to tak, aby byla rozvíjena nejen odbornost studentů ve smyslu zvyšování kvalifikace a schopnosti obstát v konkurenci s jinými na trhu práce, ale zajištěno i sociálně kulturní začlenění člověka, pěstování ohleduplnosti a rozvíjení solidarity. Současná vysoká škola má tak i funkci výchovnou. V příspěvku jsou uvedeny také zkušenosti s využitím interaktivních metod na dvou univerzitách, kde působí autorky tohoto článku.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2017
ISBN
978-80-7509-503-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
11
Pages from-to
244-254
Publisher name
Mendelova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Křtiny
Event date
Sep 12, 2017
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—