Teaching text for the subject database systems processed by microlearning method
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F22%3A43921343" target="_blank" >RIV/62156489:43110/22:43921343 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/978-80-7509-832-0-0245" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/978-80-7509-832-0-0245</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/978-80-7509-832-0-0245" target="_blank" >10.11118/978-80-7509-832-0-0245</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výuková opora pro předmět Databázové systémy zpracovaná metodou microlearning
Original language description
Příspěvek prezentuje základní principy tvorby učebních textů vytvořených metodou microlearning, která je uzpůsobena současným elektronickým zařízením a osobním komunikátorům. Příklady různých typů mikroúloh, kterých jsou pro jeden předmět použity řádově stovky, vychází z vytvořeného učebního textu pro oblast databázových systémů. Vytvořený učební text byl využit ve výuce na řešitelském pracovišti a příspěvek prezentuje první dosažené výsledky a výsledky jak kvalitativního, tak kvantitativního výzkumu uskutečněného mezi studenty předmětu. Kvalita a využitelnost vytvořeného učebního textu byly prokázány, ale ukázalo se, že zatím není vhodné používat učební texty vytvořené technologií microlearningu jako jedinou učební oporu pro studenty.
Czech name
Výuková opora pro předmět Databázové systémy zpracovaná metodou microlearning
Czech description
Příspěvek prezentuje základní principy tvorby učebních textů vytvořených metodou microlearning, která je uzpůsobena současným elektronickým zařízením a osobním komunikátorům. Příklady různých typů mikroúloh, kterých jsou pro jeden předmět použity řádově stovky, vychází z vytvořeného učebního textu pro oblast databázových systémů. Vytvořený učební text byl využit ve výuce na řešitelském pracovišti a příspěvek prezentuje první dosažené výsledky a výsledky jak kvalitativního, tak kvantitativního výzkumu uskutečněného mezi studenty předmětu. Kvalita a využitelnost vytvořeného učebního textu byly prokázány, ale ukázalo se, že zatím není vhodné používat učební texty vytvořené technologií microlearningu jako jedinou učební oporu pro studenty.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2021
ISBN
978-80-7509-832-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
245-254
Publisher name
Mendelova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Sep 8, 2021
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—