Combined loading of tractor's engine
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F10%3A00155789" target="_blank" >RIV/62156489:43210/10:00155789 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kombinované zatěžování traktorového motoru
Original language description
Cílem příspěvku je určit vliv změny výkonu přenášeného přes vývodový hřídel na tahové vlastnosti traktoru a dále na celkovou účinnost přenosu síly generovanou spalovacím motorem. Měření probíhala ve válcovém dynamometru Ústavu techniky a automobilové dopravy u traktoru Joh Deere 7920 Autpower. Měřené a vypočítané hodnoty byly statisticky zpracovány tabulkovým editorem. Z výsledků byly sestaveny tahové charakteristiky s průběhy měrných tahových spotřeb. Pro statistické vyhodnocení byl použit program Unistat. Index determinace dosáhl hodnoty 0,98. Výsledky ukazují, že zvyšováním výkonu motoru se optimální tahová síla nezmění, ale zvýší se pojezdová rychlost, tzn. výkonnost soupravy. Protože hmotnost traktoru zůstala stejná, prokluz se také neměnil. Při nejvyšším tahovém výkonu je efektivně využíváno 138 kW z 158 kW efektivního výkonu spalovacího motoru. Při zkouškách kombinovaného odběru výkonu motoru se zvýšila účinnost využití efektivního výkonu motoru z 65 % na 85 % při poklesu měrné
Czech name
Kombinované zatěžování traktorového motoru
Czech description
Cílem příspěvku je určit vliv změny výkonu přenášeného přes vývodový hřídel na tahové vlastnosti traktoru a dále na celkovou účinnost přenosu síly generovanou spalovacím motorem. Měření probíhala ve válcovém dynamometru Ústavu techniky a automobilové dopravy u traktoru Joh Deere 7920 Autpower. Měřené a vypočítané hodnoty byly statisticky zpracovány tabulkovým editorem. Z výsledků byly sestaveny tahové charakteristiky s průběhy měrných tahových spotřeb. Pro statistické vyhodnocení byl použit program Unistat. Index determinace dosáhl hodnoty 0,98. Výsledky ukazují, že zvyšováním výkonu motoru se optimální tahová síla nezmění, ale zvýší se pojezdová rychlost, tzn. výkonnost soupravy. Protože hmotnost traktoru zůstala stejná, prokluz se také neměnil. Při nejvyšším tahovém výkonu je efektivně využíváno 138 kW z 158 kW efektivního výkonu spalovacího motoru. Při zkouškách kombinovaného odběru výkonu motoru se zvýšila účinnost využití efektivního výkonu motoru z 65 % na 85 % při poklesu měrné
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
GB - Agricultural machines and construction
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/OC%20191" target="_blank" >OC 191: Transport in agriculture and its impact on the environment</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Volume of the periodical
LVIII
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—