INFLUENCE OF CONSTRUCTION OF TRANSMISSION ON ECONOMIC PARAMETERS OF TRACTOR SET TRANSPORT
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F11%3A00181688" target="_blank" >RIV/62156489:43210/11:00181688 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
VLIV KONSTRUKCE PŘEVODOVKY NA EKONOMICKÉ PARAMETRY TRAKTOROVÝCH SOUPRAV V DOPRAVĚ
Original language description
Cílem této práce je srovnání ekonomických parametrů traktorových souprav v dopravě, v závislosti na zvoleném zařízení. Pro měření byly vybrány dva traktory se stejným motorem, ale s odlišnou převodovkou. Jednalo se o traktor NH T7050 AutoCommand s diferenciální hydromechanickou převodovkou a NH T7050 traktor PowerCommand s převodovkou plně řazenou při zatížení Powershift. Délka měřeného okruhu byla 21.8 km. Pro traktor AutoCommand bylo vybráno 10 režimů měření s různými otáčkami motoru a dvěma stupni agresivity změny převodového poměru. Traktor PowerCommad byl měřen v automatickém režimu. Závěrečné hodnocení bylo provedeno z celkové délky okruhu. Z naměřených hodnot bylo zjištěno, že traktor AutoCommand dosáhl nižší průměrné spotřeby, v 1700 otáčkách min-1 až 1770 min-1 do 1,5 lh-1, což představuje úsporu paliva o 6,5%, pro kombinaci s traktorem T7050 zaměřené AutoCommand. Podobné výsledky byly také pozorovány při 1814 min-1 až 1830 min-1, kde se spotřeba paliva o 2,8 lh-1, tj. 11,5% p
Czech name
VLIV KONSTRUKCE PŘEVODOVKY NA EKONOMICKÉ PARAMETRY TRAKTOROVÝCH SOUPRAV V DOPRAVĚ
Czech description
Cílem této práce je srovnání ekonomických parametrů traktorových souprav v dopravě, v závislosti na zvoleném zařízení. Pro měření byly vybrány dva traktory se stejným motorem, ale s odlišnou převodovkou. Jednalo se o traktor NH T7050 AutoCommand s diferenciální hydromechanickou převodovkou a NH T7050 traktor PowerCommand s převodovkou plně řazenou při zatížení Powershift. Délka měřeného okruhu byla 21.8 km. Pro traktor AutoCommand bylo vybráno 10 režimů měření s různými otáčkami motoru a dvěma stupni agresivity změny převodového poměru. Traktor PowerCommad byl měřen v automatickém režimu. Závěrečné hodnocení bylo provedeno z celkové délky okruhu. Z naměřených hodnot bylo zjištěno, že traktor AutoCommand dosáhl nižší průměrné spotřeby, v 1700 otáčkách min-1 až 1770 min-1 do 1,5 lh-1, což představuje úsporu paliva o 6,5%, pro kombinaci s traktorem T7050 zaměřené AutoCommand. Podobné výsledky byly také pozorovány při 1814 min-1 až 1830 min-1, kde se spotřeba paliva o 2,8 lh-1, tj. 11,5% p
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
GB - Agricultural machines and construction
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
MendelNet 2011 - Proceedings of International Ph.D. Students Conference
ISBN
978-80-7375-563-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
986-992
Publisher name
Mendelova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2011
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—