All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Use of Alcohol as Fuel for Passenger Cars

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F15%3A43907597" target="_blank" >RIV/62156489:43210/15:43907597 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.cukr-listy.cz/on_line/2015/PDF/203-206.pdf" target="_blank" >http://www.cukr-listy.cz/on_line/2015/PDF/203-206.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Využití lihu jako paliva pro osobní automobily

  • Original language description

    Článek se zabývá vlivem různých směsí ethanolu a benzinu na výstupní parametry spalovacího motoru. Experimentální měření bylo uskutečněno na vozidle značky Fiat UNO 1.0 IE, u kterého motor nebyl pro spalování ethanolu uzpůsoben. Měření byla uskutečněna na válcovém dynamometru v laboratořích Ústavu techniky a automobilové dopravy Mendelovy univerzity v Brně. Na základě výsledků lze konstatovat, že při spalování paliv obsahující větší množství ethanolu nedochází k výraznému poklesu točivého momentu, a tedy i výkonu motoru. Na druhou stranu s rostoucím podílem ethanolu ve směsi narůstá i spotřeba paliva. V důsledku obsahu kyslíku v ethanolu dochází ke spalování chudé směsi a řídicí jednotka tak vstřikovanou dávku upravuje, ale jak výsledky také ukazují, neumožňuje zvýšení dávky paliva nad dovolenou hranici, která je dána maximální velikostí dlouhodobé korekce.

  • Czech name

    Využití lihu jako paliva pro osobní automobily

  • Czech description

    Článek se zabývá vlivem různých směsí ethanolu a benzinu na výstupní parametry spalovacího motoru. Experimentální měření bylo uskutečněno na vozidle značky Fiat UNO 1.0 IE, u kterého motor nebyl pro spalování ethanolu uzpůsoben. Měření byla uskutečněna na válcovém dynamometru v laboratořích Ústavu techniky a automobilové dopravy Mendelovy univerzity v Brně. Na základě výsledků lze konstatovat, že při spalování paliv obsahující větší množství ethanolu nedochází k výraznému poklesu točivého momentu, a tedy i výkonu motoru. Na druhou stranu s rostoucím podílem ethanolu ve směsi narůstá i spotřeba paliva. V důsledku obsahu kyslíku v ethanolu dochází ke spalování chudé směsi a řídicí jednotka tak vstřikovanou dávku upravuje, ale jak výsledky také ukazují, neumožňuje zvýšení dávky paliva nad dovolenou hranici, která je dána maximální velikostí dlouhodobé korekce.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Listy cukrovarnické a řepařské

  • ISSN

    1210-3306

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    131

  • Issue of the periodical within the volume

    5-6

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    203-206

  • UT code for WoS article

    000354960800010

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-84929391637