When Bike Tourism is not Sufficient: Singletracks as a New Product in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F18%3A43914103" target="_blank" >RIV/62156489:43310/18:43914103 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2018" target="_blank" >https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2018</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Když cykloturismus nestačí: singltreky jako nový turistický produkt v Česku
Original language description
Příspěvek se snaží zhodnotit aktuální rozšíření lesních stezek pro terénní cyklistiku, označovaných jako singltreky, na území České republiky (2017). Upozorňujeme na skutečnost, že tradiční formy cykloturismu jsou již vyčerpány a příležitosti rozvoje turismu a celého území je nezbytné hledat v nových produktech, jako jsou singltreky. Autoři příspěvku zachycují jejich dynamiku a rozšíření a využívají geografické (posouzení lokalizace dle příslušnosti k administrativnímu celku, velikosti trhu, přírodní atraktivitě a ekonomické situaci) a marketingové (hodnocení nastavení a úrovně produktu) přístupy ukazující, že se jedná o rozmanitou formu turismu a regionálně diferenciovanou. Realizaci většiny singltreků lze zaznamenat od roku 2013, s častější lokalizací na Moravě. Singltreky jsou zpravidla situovány v přírodně atraktivním území, v němž není blízkost většího města klíčová. Naopak, často jsou vázány na relativně periferní, venkovská území, v němž může rozvoj nového turistického produktu znamenat příležitost k jeho oživení.
Czech name
Když cykloturismus nestačí: singltreky jako nový turistický produkt v Česku
Czech description
Příspěvek se snaží zhodnotit aktuální rozšíření lesních stezek pro terénní cyklistiku, označovaných jako singltreky, na území České republiky (2017). Upozorňujeme na skutečnost, že tradiční formy cykloturismu jsou již vyčerpány a příležitosti rozvoje turismu a celého území je nezbytné hledat v nových produktech, jako jsou singltreky. Autoři příspěvku zachycují jejich dynamiku a rozšíření a využívají geografické (posouzení lokalizace dle příslušnosti k administrativnímu celku, velikosti trhu, přírodní atraktivitě a ekonomické situaci) a marketingové (hodnocení nastavení a úrovně produktu) přístupy ukazující, že se jedná o rozmanitou formu turismu a regionálně diferenciovanou. Realizaci většiny singltreků lze zaznamenat od roku 2013, s častější lokalizací na Moravě. Singltreky jsou zpravidla situovány v přírodně atraktivním území, v němž není blízkost většího města klíčová. Naopak, často jsou vázány na relativně periferní, venkovská území, v němž může rozvoj nového turistického produktu znamenat příležitost k jeho oživení.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50701 - Cultural and economic geography
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Recenzovaný sborník z mezinárodní konference: Aktuální problémy cestovního ruchu „Autenticita v kontextu cestovního ruchu“
ISBN
978-80-88064-36-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
210-219
Publisher name
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Place of publication
Jihlava
Event location
Jihlava
Event date
Feb 28, 2018
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
000570144300022