All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

A Computing Model Calibration of System Subgrade - Roadway.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F09%3A00144402" target="_blank" >RIV/62156489:43410/09:00144402 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kalibrace výpočetního modelu systému podloží - vozovka.

  • Original language description

    Navrhování vozovek lesních odvozních cest je často okrajovým zájmem odborné inženýrské problematiky. Vozovky účelových komunikací jsou ve srovnání se sítí veřejných cest méně dopravně vytížené, avšak náročnost dopravy, zátěž vozovek, únosnost podloží a konstrukčních vrstev vyžaduje specifickou projekční pozornost. Konstrukce netuhých vozovek prodělává neustálý vývoj, v závislosti na nových technologiích, materiálech a mechanizaci. Stále častěji je pro zjišťování chování složitého nehomogenního systému vozovka - podloží využíváno výpočetní techniky a numerického modelování. Na Ústavu tvorby a ochrany krajiny je v prostředí programu ANSYS (využívající metodu konečných prvků) vytvářen výpočetní model systému netuhé vozovky a podloží, který bude v budoucnuvyužíván pro parametrické studie (Florian, Žák, Hradil 2003). Tyto budou využity pro optimalizaci návrhu netuhých vozovek pomocí tzv. citlivostních analýz, které jsou schopny zjišťovat míru vlivu jednotlivých vstupních charakteristik pod

  • Czech name

    Kalibrace výpočetního modelu systému podloží - vozovka.

  • Czech description

    Navrhování vozovek lesních odvozních cest je často okrajovým zájmem odborné inženýrské problematiky. Vozovky účelových komunikací jsou ve srovnání se sítí veřejných cest méně dopravně vytížené, avšak náročnost dopravy, zátěž vozovek, únosnost podloží a konstrukčních vrstev vyžaduje specifickou projekční pozornost. Konstrukce netuhých vozovek prodělává neustálý vývoj, v závislosti na nových technologiích, materiálech a mechanizaci. Stále častěji je pro zjišťování chování složitého nehomogenního systému vozovka - podloží využíváno výpočetní techniky a numerického modelování. Na Ústavu tvorby a ochrany krajiny je v prostředí programu ANSYS (využívající metodu konečných prvků) vytvářen výpočetní model systému netuhé vozovky a podloží, který bude v budoucnuvyužíván pro parametrické studie (Florian, Žák, Hradil 2003). Tyto budou využity pro optimalizaci návrhu netuhých vozovek pomocí tzv. citlivostních analýz, které jsou schopny zjišťovat míru vlivu jednotlivých vstupních charakteristik pod

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    GK - Forestry

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of the International Scientific Conference "Forest Construction in the Country 2009"

  • ISBN

    978-80-228-2049-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Department of Forest Construction and Ameliorations, Faculty of Forestry, Technical University in Zvolen

  • Place of publication

    Zvolen

  • Event location

    Zvolen

  • Event date

    Jan 1, 2009

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article