All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Prototype forwarder Novotný 511

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F15%3A43907245" target="_blank" >RIV/62156489:43410/15:43907245 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Prototyp kolového forwarderu Novotný 511

  • Original language description

    Prototyp vyvážecího traktoru LVS 511 je určen pro vyvážení sortimentů dříví v těžebně-dopravním procesu. Podvozek stroje je tvořen dvěma polorámy spojenými axiálním kloubem. Hydraulickým systémem je ovládáno tzv. zlamování podvozku, kterým je zajištěno směrové řízení stroje. Osmikolový podvozek se všemi koly hnanými zajišťuje vhodné rozložení zatížení, a je předpokladem pro dosažení vysoké adhezní síly a stability stroje. Kola na polorámech jsou uložena v tzv. tandemových (bogie) nápravách, které umožňují nasazení kolopásů. Pohon kol je hydraulicko-mechanický. Kabina je pevná, prostorná, která zvyšuje ergonomickou úroveň pracoviště operátora který má optimální výhled před stroj. Při její konstrukci byly vzaty všechny požadavky standardů ROPS, FOPS a OPS. Na zadním polorámu se nachází ložný prostor tvořený pěti páry ocelových klanic a mříží. Dříví je na ložný prostor nakládáno a z něj skládáno pomocí hydraulického jeřábu s drapákem, umístěného na zadním polorámu. Za účelem zvýšení příčn

  • Czech name

    Prototyp kolového forwarderu Novotný 511

  • Czech description

    Prototyp vyvážecího traktoru LVS 511 je určen pro vyvážení sortimentů dříví v těžebně-dopravním procesu. Podvozek stroje je tvořen dvěma polorámy spojenými axiálním kloubem. Hydraulickým systémem je ovládáno tzv. zlamování podvozku, kterým je zajištěno směrové řízení stroje. Osmikolový podvozek se všemi koly hnanými zajišťuje vhodné rozložení zatížení, a je předpokladem pro dosažení vysoké adhezní síly a stability stroje. Kola na polorámech jsou uložena v tzv. tandemových (bogie) nápravách, které umožňují nasazení kolopásů. Pohon kol je hydraulicko-mechanický. Kabina je pevná, prostorná, která zvyšuje ergonomickou úroveň pracoviště operátora který má optimální výhled před stroj. Při její konstrukci byly vzaty všechny požadavky standardů ROPS, FOPS a OPS. Na zadním polorámu se nachází ložný prostor tvořený pěti páry ocelových klanic a mříží. Dříví je na ložný prostor nakládáno a z něj skládáno pomocí hydraulického jeřábu s drapákem, umístěného na zadním polorámu. Za účelem zvýšení příčn

Classification

  • Type

    G<sub>prot</sub> - Prototype

  • CEP classification

    GK - Forestry

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TA04020087" target="_blank" >TA04020087: Development and manufacture of forwarder with a special emphasis on environmental cleanliness of works and efficient biomass processing in forestry</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    LVS 511

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Základní technické parametry forwarderu jsou: celková délka = 6,950 - 7,750 m, šířka = 1,860 m, pneumatiky = MITAS D FOREST 400/60 - 15,5, pohotovostní hmotnost stroje = 6 220 kg, nosnost = ca 5000 kg (podle míry naložení), jeřáb - dosah a zdvihový moment = Cranab FC45 T, 45,6 kNm, 6,1 m, délka ložného prostoru = 3,677 m, motor (typ a výkon) Cummins B3.3 55 kW/2600 ot/min, 283 Nm/1600 ot/min, pojezdová rychlost s nákladem po rovině = 5 km/h (režim želva), 14,0 km/h (režim zajíc), pojezdová rychlost beznákladu po rovině = 5 km/h (režim želva), 17 km/h (režim zajíc). S ohledem na plánované zahájení výroby prvních strojů po oponentuře projektu bude možné zahajovat obchodní jednání v roce 2018. Kontaktními osobami pro jednání jsou autoři - Jindřich Nerudaa Radomír Ulrich, Mendelova univerzita v Brně, Zemědělská 1, 613 00 Brno. Smlouva o další výrobě byla uzavřena se Strojírnou Novotný, s.r.o., IČO 26819678

  • Economical parameters

    Očekáváme, že pozitivní vliv výsledků projektu na vznik nových pracovních míst a zvýšení tržeb nastane až v roce 2019 a dále po zahájení výroby. Na základě ohlasu, které jsme získali během prezentací nově vyvinutých výrobků na tuzemských a zahraničních odborných veletrzích v r. 2015 Austrofoma Rakousko. Důležité pro trh do zahraničí budou následující mezinárodní výstavy Silva Regina Brno 2016; FinnMetko Finsko 2017; EkoLas Polsko 2017; SkogsElmia Švédsko 2019; kde očekáváme první reálné objednávky. V souvislosti s plánovaným zahájením výroby nových strojů v roce 2019 očekáváme zvýšení tržeb minimálně o 10 % a vytvoření minimálně 2 nových pracovních míst.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    62156489

  • Owner name

    Mendelova univerzita v Brně

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence

  • Licence fee requirement

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Web page