Certified methodology "methodological guide designs and realization of low volume roads pavements" -- The test stretch communications
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F15%3A43908110" target="_blank" >RIV/62156489:43410/15:43908110 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.slpkrtiny.cz/download/download/Florian-Sevelova_KI_2015.pdf" target="_blank" >http://www.slpkrtiny.cz/download/download/Florian-Sevelova_KI_2015.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Certifikovaná metodika "metodický průvodce návrhem a realizací vozovek nízkokapacitních komunikací" - zkušební poloprovozní úsek komunikace
Original language description
V polovině roku 2015 byla akceptována a schválena k užívání nová certifikovaná metodika 23327/2015-MZE-16222/M108 "Metodický průvodce návrhem a realizací vozovek nízkokapacitních komunikací". Metodika je v řadě aspektů inovativní, a její použití představuje významný krok k navrhování spolehlivých a trvanlivých nízkokapacitních komunikací. Pro ověření navržených postupů byl realizován poloprovozní zkušební úsek komunikace, na kterém jsou ověřovány varianty možného vylepšení podloží a porovnáno chování vozovky s jednou a s dvěma konstrukčními vrstvami. Zkušební úsek v celkové délce 309 m byl rozdělen na dva úseky. Vozovku prvního tvoří pouze jedna 250 mm silná vrstva mechanicky zpevněného kameniva (MZK). Na druhém úseku byla navržena dvouvrstvá konstrukce - 250 mm podkladní vrstva ze štěrkodrti (ŠD) a 200 mm krytová vrstva z MZK. Pro porovnání variant vylepšení podloží byla vybrána úprava aktivní zóny pomocí dvou typů fluidního popílku, vápna, Dorosol C50, pazdeří z technického konopí se
Czech name
Certifikovaná metodika "metodický průvodce návrhem a realizací vozovek nízkokapacitních komunikací" - zkušební poloprovozní úsek komunikace
Czech description
V polovině roku 2015 byla akceptována a schválena k užívání nová certifikovaná metodika 23327/2015-MZE-16222/M108 "Metodický průvodce návrhem a realizací vozovek nízkokapacitních komunikací". Metodika je v řadě aspektů inovativní, a její použití představuje významný krok k navrhování spolehlivých a trvanlivých nízkokapacitních komunikací. Pro ověření navržených postupů byl realizován poloprovozní zkušební úsek komunikace, na kterém jsou ověřovány varianty možného vylepšení podloží a porovnáno chování vozovky s jednou a s dvěma konstrukčními vrstvami. Zkušební úsek v celkové délce 309 m byl rozdělen na dva úseky. Vozovku prvního tvoří pouze jedna 250 mm silná vrstva mechanicky zpevněného kameniva (MZK). Na druhém úseku byla navržena dvouvrstvá konstrukce - 250 mm podkladní vrstva ze štěrkodrti (ŠD) a 200 mm krytová vrstva z MZK. Pro porovnání variant vylepšení podloží byla vybrána úprava aktivní zóny pomocí dvou typů fluidního popílku, vápna, Dorosol C50, pazdeří z technického konopí se
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA01020326" target="_blank" >TA01020326: Optimization of design and realization of low capacity roads pavements.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Krajinné inženýrství 2015. Provoz a údržba staveb krajinného inženýrství
ISBN
978-80-87384-07-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
12
Pages from-to
163-174
Publisher name
Česká společnost krajinných inženýrů
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Sep 17, 2015
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—