All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Decisive factors in choice of technical education and pupils' perception of technical study fields

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F11%3A00175750" target="_blank" >RIV/62156489:43670/11:00175750 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Faktory ovlivňující volbu technického vzdělávání a percepce technických oborů žáky základních škol

  • Original language description

    Statistiky vykazují dlouhodobý nezájem žáků o studium technických oborů vzdělání a středních škol. Na tuto situaci musí reagovat základní školy, neboť výzkumy realizované v českém prostředí ukazují, že je zapříčiněn nejenom individuálními preferencemi žáků, ale i nepříznivou image technických oborů a vlivem nedostatečných či zkreslených informací. Cílem příspěvku je přinést aktuální poznatky o prvotní volbě povolání žáků, konkrétně jak žáci vnímají technické obory, které faktory ovlivňují volbu technicky orientovaných oborů vzdělání a středních škol a jaká je míra jejich autonomie v rozhodovacím procesu, a tím zefektivnit výchovně-vzdělávací práci učitelů směrem k vyšší motivaci absolventů základních škol k technickému vzdělávání.

  • Czech name

    Faktory ovlivňující volbu technického vzdělávání a percepce technických oborů žáky základních škol

  • Czech description

    Statistiky vykazují dlouhodobý nezájem žáků o studium technických oborů vzdělání a středních škol. Na tuto situaci musí reagovat základní školy, neboť výzkumy realizované v českém prostředí ukazují, že je zapříčiněn nejenom individuálními preferencemi žáků, ale i nepříznivou image technických oborů a vlivem nedostatečných či zkreslených informací. Cílem příspěvku je přinést aktuální poznatky o prvotní volbě povolání žáků, konkrétně jak žáci vnímají technické obory, které faktory ovlivňují volbu technicky orientovaných oborů vzdělání a středních škol a jaká je míra jejich autonomie v rozhodovacím procesu, a tím zefektivnit výchovně-vzdělávací práci učitelů směrem k vyšší motivaci absolventů základních škol k technickému vzdělávání.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    3

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    5-10

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database