Formal and informal sources of information in the transition of upper-secondary school students between stages of education and to the labour market
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F12%3A00191766" target="_blank" >RIV/62156489:43670/12:00191766 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Formální a neformální zdroje informací při přechodu žáků středních škol mezi vzdělávacími stupni a na trh práce
Original language description
V předložené studii je podán přehled formálních a neformálních zdrojů informací, které jsou aktuálně využívány žáky středních odborných škol a učilišť při rozhodování o další vzdělávací a profesní dráze a na základě subjektivního hodnocení respondentů jeposouzena jejich dostupnost a efektivita. Uvedené poznatky jsou potřebné pro zefektivnění práce výchovných poradců, školních psychologů a poradenských psychologů. Neobejdou se bez nich rovněž učitelé kariérové výchovy. K tomuto účelu bylo realizováno kvantitativně orientované empirické šetření, jehož design byl navržen Národním ústavem pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. Použitým nástrojem sběru dat byly párové dotazníky pro žáky absolventských ročníků středních odborných škol a učilišť a jejich rodiče. Sběr dat proběhl v roce 2011 na dvaceti školách ve čtyřech krajích České republiky. Výběrový soubor tvoří 442 žáků a stejný počet rodičů.
Czech name
Formální a neformální zdroje informací při přechodu žáků středních škol mezi vzdělávacími stupni a na trh práce
Czech description
V předložené studii je podán přehled formálních a neformálních zdrojů informací, které jsou aktuálně využívány žáky středních odborných škol a učilišť při rozhodování o další vzdělávací a profesní dráze a na základě subjektivního hodnocení respondentů jeposouzena jejich dostupnost a efektivita. Uvedené poznatky jsou potřebné pro zefektivnění práce výchovných poradců, školních psychologů a poradenských psychologů. Neobejdou se bez nich rovněž učitelé kariérové výchovy. K tomuto účelu bylo realizováno kvantitativně orientované empirické šetření, jehož design byl navržen Národním ústavem pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. Použitým nástrojem sběru dat byly párové dotazníky pro žáky absolventských ročníků středních odborných škol a učilišť a jejich rodiče. Sběr dat proběhl v roce 2011 na dvaceti školách ve čtyřech krajích České republiky. Výběrový soubor tvoří 442 žáků a stejný počet rodičů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2012
ISBN
978-80-7375-644-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
96-105
Publisher name
Mendel University in Brno
Place of publication
Brno
Event location
Křtiny
Event date
Sep 18, 2012
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—