Initial teacher education for vocational subjects at Mendel University in Brno
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F14%3A00231330" target="_blank" >RIV/62156489:43670/14:00231330 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Přípravné vzdělávání budoucích učitelů odborných předmětů na Mendelově univerzitě v Brně
Original language description
Příspěvek se zabývá aktuální problematikou celoživotního profesního vzdělávání pedagogů jako nezbytné podmínky pro uplatnění na trhu práce. Pozornost je věnována problematice výzkumu profesních kompetencí studentů učitelství, nezbytných pro úspěšný pracovní život absolventa vysoké školy. Je zde popisována otázka významu vybraných profesních kompetencí pro uplatnění absolventa na trhu práce. Se vznikem Center celoživotního vzdělávání na středních školách je nezbytné rozvíjet u učitelů nové profesní kompetence, související se vzděláváním dospělých. Autorky věnují pozornost především sociálním a sociálně andragogickým kompetencím učitelů středních odborných škol. Teoretická východiska budou konfrontována s empirickým šetřením realizovaným na Vysokoškolském ústavu Institutu celoživotního vzdělávání na Mendelově univerzitě v Brně a se zkušenostmi s rozvojem sledovaných kompetencí v rámci bakalářských studijních oborů.
Czech name
Přípravné vzdělávání budoucích učitelů odborných předmětů na Mendelově univerzitě v Brně
Czech description
Příspěvek se zabývá aktuální problematikou celoživotního profesního vzdělávání pedagogů jako nezbytné podmínky pro uplatnění na trhu práce. Pozornost je věnována problematice výzkumu profesních kompetencí studentů učitelství, nezbytných pro úspěšný pracovní život absolventa vysoké školy. Je zde popisována otázka významu vybraných profesních kompetencí pro uplatnění absolventa na trhu práce. Se vznikem Center celoživotního vzdělávání na středních školách je nezbytné rozvíjet u učitelů nové profesní kompetence, související se vzděláváním dospělých. Autorky věnují pozornost především sociálním a sociálně andragogickým kompetencím učitelů středních odborných škol. Teoretická východiska budou konfrontována s empirickým šetřením realizovaným na Vysokoškolském ústavu Institutu celoživotního vzdělávání na Mendelově univerzitě v Brně a se zkušenostmi s rozvojem sledovaných kompetencí v rámci bakalářských studijních oborů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2014
ISBN
978-80-7509-001-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
12
Pages from-to
39-50
Publisher name
Mendelova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
Event location
KC Mendelovy univerzity ve Křtinách
Event date
Sep 16, 2014
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—