Evaluation processes at the university of the third age
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F18%3A43914136" target="_blank" >RIV/62156489:43670/18:43914136 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Evaluační procesy na univerzitě třetího věku
Original language description
Předmět pedagogické evaluace respektive okruh pedagogické reality se v průběhu času rozšiřuje. Jedním z témat, které je v tomto smyslu v odborné literatuře relativně málo diskutováno, je vzdělávání seniorů. Tato oblast má v podobě univerzit třetího věku dlouhou tradici, a to nejen v České republice. Obsah příspěvku je zaměřen na evaluaci vzdělávacích aktivit pro seniory realizovaných na půdě Masarykovy univerzity v Brně. Cílem příspěvku je informovat o procesech a metodách využívaných při evaluaci této činnosti a seznámit s výsledky provedené analýzy na univerzitě třetího věku konkrétní vysoké školy. Příspěvek obsahuje popis vnitřních předpisů upravujících práva a povinnosti jednotlivých aktérů participujících na realizaci vzdělávání. Důležitou součástí příspěvku jsou i návrhy případných opatření ke zlepšení a zefektivnění organizace i obsahu vzdělávání. Východiskem pro zpracování analýzy jsou data z dotazníkových šetření realizovaných ve dvou po sobě jdoucích akademických letech.
Czech name
Evaluační procesy na univerzitě třetího věku
Czech description
Předmět pedagogické evaluace respektive okruh pedagogické reality se v průběhu času rozšiřuje. Jedním z témat, které je v tomto smyslu v odborné literatuře relativně málo diskutováno, je vzdělávání seniorů. Tato oblast má v podobě univerzit třetího věku dlouhou tradici, a to nejen v České republice. Obsah příspěvku je zaměřen na evaluaci vzdělávacích aktivit pro seniory realizovaných na půdě Masarykovy univerzity v Brně. Cílem příspěvku je informovat o procesech a metodách využívaných při evaluaci této činnosti a seznámit s výsledky provedené analýzy na univerzitě třetího věku konkrétní vysoké školy. Příspěvek obsahuje popis vnitřních předpisů upravujících práva a povinnosti jednotlivých aktérů participujících na realizaci vzdělávání. Důležitou součástí příspěvku jsou i návrhy případných opatření ke zlepšení a zefektivnění organizace i obsahu vzdělávání. Východiskem pro zpracování analýzy jsou data z dotazníkových šetření realizovaných ve dvou po sobě jdoucích akademických letech.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Otázky evaluace výuky na vysokých školách
ISBN
978-80-7599-024-2
Number of pages of the result
18
Pages from-to
155-172
Number of pages of the book
200
Publisher name
Ostravská univerzita
Place of publication
Ostrava
UT code for WoS chapter
—