On-line education with seniors - what the seniors got of lack during online teaching at the university of third age
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F22%3A43922728" target="_blank" >RIV/62156489:43670/22:43922728 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
On-line výuka u seniorů - co seniorům dala nebo vzala online výuka na univerzitě třetího věku
Original language description
V posledních dvou letech se vlivem pandemické situace rozšířila online forma vzdělávání, a to ve všech sférách vzdělávání. Výjimkou nebylo i zájmové seniorské vzdělávání, které je mimo jiné poskytováno na univerzitách třetího věku, které představují jednu z nejznámějších forem zájmového vzdělávání seniorů. Kromě toho, že senioři díky této formě vzdělávání získávají další dovednosti a znalosti a udržují si duševní i fyzické zdraví, podporují či rozvíjejí komunikační a sociální kontakty. Před globální pandemií poskytovaly univerzity třetího věku především prezenční výuku. Nová situace však přinesla nové výzvy. Univerzity třetího věku po celé Evropě se buď rozhodly poskytovat online výuku, nebo dočasně ukončily svou činnost v době pandemie. V tomto příspěvku se zaměřujeme na online výuku během pandemie právě na univerzitě třetího věku. Na základě výsledků dotazníkového šetření uvádíme, jaké zkušenosti měli senioři s online výukou. Identifikujeme přínosy online vzdělávání pro seniory a nevýhody této formy vzdělávání pro tuto cílovou skupinu. K dosažení těchto cílů bylo provedeno kvantitativní výzkumné šetření mezi seniory, kteří se účastnili online výuky na univerzitě třetího věku.
Czech name
On-line výuka u seniorů - co seniorům dala nebo vzala online výuka na univerzitě třetího věku
Czech description
V posledních dvou letech se vlivem pandemické situace rozšířila online forma vzdělávání, a to ve všech sférách vzdělávání. Výjimkou nebylo i zájmové seniorské vzdělávání, které je mimo jiné poskytováno na univerzitách třetího věku, které představují jednu z nejznámějších forem zájmového vzdělávání seniorů. Kromě toho, že senioři díky této formě vzdělávání získávají další dovednosti a znalosti a udržují si duševní i fyzické zdraví, podporují či rozvíjejí komunikační a sociální kontakty. Před globální pandemií poskytovaly univerzity třetího věku především prezenční výuku. Nová situace však přinesla nové výzvy. Univerzity třetího věku po celé Evropě se buď rozhodly poskytovat online výuku, nebo dočasně ukončily svou činnost v době pandemie. V tomto příspěvku se zaměřujeme na online výuku během pandemie právě na univerzitě třetího věku. Na základě výsledků dotazníkového šetření uvádíme, jaké zkušenosti měli senioři s online výukou. Identifikujeme přínosy online vzdělávání pro seniory a nevýhody této formy vzdělávání pro tuto cílovou skupinu. K dosažení těchto cílů bylo provedeno kvantitativní výzkumné šetření mezi seniory, kteří se účastnili online výuky na univerzitě třetího věku.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Vybrané aspekty vzdelávania v kontexte otvorenej vedy
ISBN
978-80-572-0243-1
Number of pages of the result
16
Pages from-to
158-173
Number of pages of the book
403
Publisher name
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Place of publication
Trnava
UT code for WoS chapter
—