All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

On-line education with seniors - what the seniors got of lack during online teaching at the university of third age

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F22%3A43922728" target="_blank" >RIV/62156489:43670/22:43922728 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    On-line výuka u seniorů - co seniorům dala nebo vzala online výuka na univerzitě třetího věku

  • Original language description

    V posledních dvou letech se vlivem pandemické situace rozšířila online forma vzdělávání, a to ve všech sférách vzdělávání. Výjimkou nebylo i zájmové seniorské vzdělávání, které je mimo jiné poskytováno na univerzitách třetího věku, které představují jednu z nejznámějších forem zájmového vzdělávání seniorů. Kromě toho, že senioři díky této formě vzdělávání získávají další dovednosti a znalosti a udržují si duševní i fyzické zdraví, podporují či rozvíjejí komunikační a sociální kontakty. Před globální pandemií poskytovaly univerzity třetího věku především prezenční výuku. Nová situace však přinesla nové výzvy. Univerzity třetího věku po celé Evropě se buď rozhodly poskytovat online výuku, nebo dočasně ukončily svou činnost v době pandemie. V tomto příspěvku se zaměřujeme na online výuku během pandemie právě na univerzitě třetího věku. Na základě výsledků dotazníkového šetření uvádíme, jaké zkušenosti měli senioři s online výukou. Identifikujeme přínosy online vzdělávání pro seniory a nevýhody této formy vzdělávání pro tuto cílovou skupinu. K dosažení těchto cílů bylo provedeno kvantitativní výzkumné šetření mezi seniory, kteří se účastnili online výuky na univerzitě třetího věku.

  • Czech name

    On-line výuka u seniorů - co seniorům dala nebo vzala online výuka na univerzitě třetího věku

  • Czech description

    V posledních dvou letech se vlivem pandemické situace rozšířila online forma vzdělávání, a to ve všech sférách vzdělávání. Výjimkou nebylo i zájmové seniorské vzdělávání, které je mimo jiné poskytováno na univerzitách třetího věku, které představují jednu z nejznámějších forem zájmového vzdělávání seniorů. Kromě toho, že senioři díky této formě vzdělávání získávají další dovednosti a znalosti a udržují si duševní i fyzické zdraví, podporují či rozvíjejí komunikační a sociální kontakty. Před globální pandemií poskytovaly univerzity třetího věku především prezenční výuku. Nová situace však přinesla nové výzvy. Univerzity třetího věku po celé Evropě se buď rozhodly poskytovat online výuku, nebo dočasně ukončily svou činnost v době pandemie. V tomto příspěvku se zaměřujeme na online výuku během pandemie právě na univerzitě třetího věku. Na základě výsledků dotazníkového šetření uvádíme, jaké zkušenosti měli senioři s online výukou. Identifikujeme přínosy online vzdělávání pro seniory a nevýhody této formy vzdělávání pro tuto cílovou skupinu. K dosažení těchto cílů bylo provedeno kvantitativní výzkumné šetření mezi seniory, kteří se účastnili online výuky na univerzitě třetího věku.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Vybrané aspekty vzdelávania v kontexte otvorenej vedy

  • ISBN

    978-80-572-0243-1

  • Number of pages of the result

    16

  • Pages from-to

    158-173

  • Number of pages of the book

    403

  • Publisher name

    Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave

  • Place of publication

    Trnava

  • UT code for WoS chapter