Changes in the education of seniors at universities of the third age in the Czech Republic in the last decade
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F24%3A43925226" target="_blank" >RIV/62156489:43670/24:43925226 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Proměny vzdělávání seniorů na univerzitách třetího věku v ČR v poslední dekádě
Original language description
Univerzity třetího věku patří mezi fenomén seniorského zájmového vzdělávání, a to nejen v České republice. Jsou celosvětovým trendem. Senioři díky této formě vzdělávání získávají další dovednosti a znalosti a udržují si duševní i fyzické zdraví, podporují či rozvíjejí komunikační a sociální kontakty. V posledních deseti letech jsme svědky proměn této formy vzdělávání, a ty jsou tématem i tohoto příspěvku. Na základě sekundární analýzy dat z tzv. ukazatele F v rozmezí roků 2013-2023, které vyplňují všechny univerzity třetího věku v ČR sdružené do Asociace univerzit třetího věku, a na základě analýzy dat z dotazníkových šetření, která bylo uskutečněna v roce 2016 a 2021, identifikujeme trendy vzdělávání na univerzitách třetího věku v ČR.
Czech name
Proměny vzdělávání seniorů na univerzitách třetího věku v ČR v poslední dekádě
Czech description
Univerzity třetího věku patří mezi fenomén seniorského zájmového vzdělávání, a to nejen v České republice. Jsou celosvětovým trendem. Senioři díky této formě vzdělávání získávají další dovednosti a znalosti a udržují si duševní i fyzické zdraví, podporují či rozvíjejí komunikační a sociální kontakty. V posledních deseti letech jsme svědky proměn této formy vzdělávání, a ty jsou tématem i tohoto příspěvku. Na základě sekundární analýzy dat z tzv. ukazatele F v rozmezí roků 2013-2023, které vyplňují všechny univerzity třetího věku v ČR sdružené do Asociace univerzit třetího věku, a na základě analýzy dat z dotazníkových šetření, která bylo uskutečněna v roce 2016 a 2021, identifikujeme trendy vzdělávání na univerzitách třetího věku v ČR.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Pedagogica actualis XV.: Podpora a inklúzia vo vzdelávaní II.
ISBN
978-80-572-0431-2
Number of pages of the result
19
Pages from-to
114-132
Number of pages of the book
310
Publisher name
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Place of publication
Trnava
UT code for WoS chapter
—