All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Changes in the education of seniors at universities of the third age in the Czech Republic in the last decade

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F24%3A43925226" target="_blank" >RIV/62156489:43670/24:43925226 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Proměny vzdělávání seniorů na univerzitách třetího věku v ČR v poslední dekádě

  • Original language description

    Univerzity třetího věku patří mezi fenomén seniorského zájmového vzdělávání, a to nejen v České republice. Jsou celosvětovým trendem. Senioři díky této formě vzdělávání získávají další dovednosti a znalosti a udržují si duševní i fyzické zdraví, podporují či rozvíjejí komunikační a sociální kontakty. V posledních deseti letech jsme svědky proměn této formy vzdělávání, a ty jsou tématem i tohoto příspěvku. Na základě sekundární analýzy dat z tzv. ukazatele F v rozmezí roků 2013-2023, které vyplňují všechny univerzity třetího věku v ČR sdružené do Asociace univerzit třetího věku, a na základě analýzy dat z dotazníkových šetření, která bylo uskutečněna v roce 2016 a 2021, identifikujeme trendy vzdělávání na univerzitách třetího věku v ČR.

  • Czech name

    Proměny vzdělávání seniorů na univerzitách třetího věku v ČR v poslední dekádě

  • Czech description

    Univerzity třetího věku patří mezi fenomén seniorského zájmového vzdělávání, a to nejen v České republice. Jsou celosvětovým trendem. Senioři díky této formě vzdělávání získávají další dovednosti a znalosti a udržují si duševní i fyzické zdraví, podporují či rozvíjejí komunikační a sociální kontakty. V posledních deseti letech jsme svědky proměn této formy vzdělávání, a ty jsou tématem i tohoto příspěvku. Na základě sekundární analýzy dat z tzv. ukazatele F v rozmezí roků 2013-2023, které vyplňují všechny univerzity třetího věku v ČR sdružené do Asociace univerzit třetího věku, a na základě analýzy dat z dotazníkových šetření, která bylo uskutečněna v roce 2016 a 2021, identifikujeme trendy vzdělávání na univerzitách třetího věku v ČR.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Pedagogica actualis XV.: Podpora a inklúzia vo vzdelávaní II.

  • ISBN

    978-80-572-0431-2

  • Number of pages of the result

    19

  • Pages from-to

    114-132

  • Number of pages of the book

    310

  • Publisher name

    Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave

  • Place of publication

    Trnava

  • UT code for WoS chapter