Perceived level of soft skills among the vocational training teachers as viewed by themselves, the school directors and their deputies
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F24%3A43925784" target="_blank" >RIV/62156489:43670/24:43925784 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://doi.org/10.11118/lifele20241401007" target="_blank" >https://doi.org/10.11118/lifele20241401007</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele20241401007" target="_blank" >10.11118/lifele20241401007</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vnímání úrovně vlastních měkkých kompetencí u učitelů odborného výcviku a pohled ředitelů a jejich zástupců na tuto problematiku
Original language description
Předkládaná studie se zaměřuje na osvojování si měkkých kompetencí u učitelů odborného výcviku. Cílem bylo pomocí dotazníku zjistit jak pohled na vlastní měkké kompetence u učitelů odborného výcviku, tak názory ředitelů a zástupců ředitelů na úroveň měkkých kompetencí této skupiny jejich zaměstnanců. Východiskem pro tvorbu dotazníku byl popis klíčových měkkých kompetencí u učitelů odborného výcviku podle Národní soustavy povolání. Výsledky ukázaly, že za nejdůležitější měkké kompetence pro svoji profesi považují učitelé především výkonnost, schopnosti řešit problémy a efektivní komunikaci. Z pohledu ředitelů škol a jejich zástupců se jedná o podobné priority. Za klíčovou kompetenci považuje vedení školy u této skupiny učitelů jednoznačně efektivní komunikaci. Při srovnání obou skupin respondentů jsou patrné významné rozdíly v pohledu na ideální hodnoty (měkkých kompetencí u učitelů odborného výcviku) a v jejich představě o skutečné úrovni těchto kompetencí u učitelů odborného výcviku.
Czech name
Vnímání úrovně vlastních měkkých kompetencí u učitelů odborného výcviku a pohled ředitelů a jejich zástupců na tuto problematiku
Czech description
Předkládaná studie se zaměřuje na osvojování si měkkých kompetencí u učitelů odborného výcviku. Cílem bylo pomocí dotazníku zjistit jak pohled na vlastní měkké kompetence u učitelů odborného výcviku, tak názory ředitelů a zástupců ředitelů na úroveň měkkých kompetencí této skupiny jejich zaměstnanců. Východiskem pro tvorbu dotazníku byl popis klíčových měkkých kompetencí u učitelů odborného výcviku podle Národní soustavy povolání. Výsledky ukázaly, že za nejdůležitější měkké kompetence pro svoji profesi považují učitelé především výkonnost, schopnosti řešit problémy a efektivní komunikaci. Z pohledu ředitelů škol a jejich zástupců se jedná o podobné priority. Za klíčovou kompetenci považuje vedení školy u této skupiny učitelů jednoznačně efektivní komunikaci. Při srovnání obou skupin respondentů jsou patrné významné rozdíly v pohledu na ideální hodnoty (měkkých kompetencí u učitelů odborného výcviku) a v jejich představě o skutečné úrovni těchto kompetencí u učitelů odborného výcviku.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Lifelong Learning - Celoživotní vzdělávání
ISSN
1804-526X
e-ISSN
1805-8868
Volume of the periodical
14
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
24
Pages from-to
7-30
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—