Possibilities and limits of coaching academic staff
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F24%3A43926499" target="_blank" >RIV/62156489:43670/24:43926499 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://doi.org/10.14712/9788076034921" target="_blank" >https://doi.org/10.14712/9788076034921</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Možnosti a limity koučování akademických pracovníků a akademických pracovnic
Original language description
Poradenství a přístup k akademickým pracovníkům může mít rozdílné podoby. Při jejich rozvoji mohou být využívány různé metody. Jednou z metod je například koučování. Koučování je specifické tím, že se jedná o proces založený na rozvoji dospělého, v tomto případě akademického pracovníka či akademické pracovnice, skrze kladení otevřených otázek. Zodpovědností kouče je podporovat proces hledání odpovědí a navrhování řešení koučovaným či koučovanou. Tento cíl je charakteristický tím, že pokud koučovaný či koučovaná navrhne vlastní způsob řešení určité situace, je větší pravděpodobnost, že řešení opravdu využije a bude pro něj/ni mít přínos. Jaké jsou ovšem limity koučování? Co když akademický pracovník či akademická pracovnice nemají potřebné znalosti či dovednosti k navržení konkrétního řešení? Cílem příspěvku je popsat možnosti a limity využití metody koučování při rozvoji akademických pracovníků a akademických pracovnic.
Czech name
Možnosti a limity koučování akademických pracovníků a akademických pracovnic
Czech description
Poradenství a přístup k akademickým pracovníkům může mít rozdílné podoby. Při jejich rozvoji mohou být využívány různé metody. Jednou z metod je například koučování. Koučování je specifické tím, že se jedná o proces založený na rozvoji dospělého, v tomto případě akademického pracovníka či akademické pracovnice, skrze kladení otevřených otázek. Zodpovědností kouče je podporovat proces hledání odpovědí a navrhování řešení koučovaným či koučovanou. Tento cíl je charakteristický tím, že pokud koučovaný či koučovaná navrhne vlastní způsob řešení určité situace, je větší pravděpodobnost, že řešení opravdu využije a bude pro něj/ni mít přínos. Jaké jsou ovšem limity koučování? Co když akademický pracovník či akademická pracovnice nemají potřebné znalosti či dovednosti k navržení konkrétního řešení? Cílem příspěvku je popsat možnosti a limity využití metody koučování při rozvoji akademických pracovníků a akademických pracovnic.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Vysokoškolské poradenství - aktuální výzvy a trendy: Sborník příspěvků z konference
ISBN
978-80-7603-492-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
113-119
Publisher name
Univerzita Karlova
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
May 22, 2024
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—