All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Possibilities and limits of coaching academic staff

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F24%3A43926499" target="_blank" >RIV/62156489:43670/24:43926499 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://doi.org/10.14712/9788076034921" target="_blank" >https://doi.org/10.14712/9788076034921</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Možnosti a limity koučování akademických pracovníků a akademických pracovnic

  • Original language description

    Poradenství a přístup k akademickým pracovníkům může mít rozdílné podoby. Při jejich rozvoji mohou být využívány různé metody. Jednou z metod je například koučování. Koučování je specifické tím, že se jedná o proces založený na rozvoji dospělého, v tomto případě akademického pracovníka či akademické pracovnice, skrze kladení otevřených otázek. Zodpovědností kouče je podporovat proces hledání odpovědí a navrhování řešení koučovaným či koučovanou. Tento cíl je charakteristický tím, že pokud koučovaný či koučovaná navrhne vlastní způsob řešení určité situace, je větší pravděpodobnost, že řešení opravdu využije a bude pro něj/ni mít přínos. Jaké jsou ovšem limity koučování? Co když akademický pracovník či akademická pracovnice nemají potřebné znalosti či dovednosti k navržení konkrétního řešení? Cílem příspěvku je popsat možnosti a limity využití metody koučování při rozvoji akademických pracovníků a akademických pracovnic.

  • Czech name

    Možnosti a limity koučování akademických pracovníků a akademických pracovnic

  • Czech description

    Poradenství a přístup k akademickým pracovníkům může mít rozdílné podoby. Při jejich rozvoji mohou být využívány různé metody. Jednou z metod je například koučování. Koučování je specifické tím, že se jedná o proces založený na rozvoji dospělého, v tomto případě akademického pracovníka či akademické pracovnice, skrze kladení otevřených otázek. Zodpovědností kouče je podporovat proces hledání odpovědí a navrhování řešení koučovaným či koučovanou. Tento cíl je charakteristický tím, že pokud koučovaný či koučovaná navrhne vlastní způsob řešení určité situace, je větší pravděpodobnost, že řešení opravdu využije a bude pro něj/ni mít přínos. Jaké jsou ovšem limity koučování? Co když akademický pracovník či akademická pracovnice nemají potřebné znalosti či dovednosti k navržení konkrétního řešení? Cílem příspěvku je popsat možnosti a limity využití metody koučování při rozvoji akademických pracovníků a akademických pracovnic.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Vysokoškolské poradenství - aktuální výzvy a trendy: Sborník příspěvků z konference

  • ISBN

    978-80-7603-492-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    113-119

  • Publisher name

    Univerzita Karlova

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    May 22, 2024

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article