Modern methods of evaluation of asphalt
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62243136%3A_____%2F12%3A%230000264" target="_blank" >RIV/62243136:_____/12:#0000264 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Moderní metody hodnocení asfaltů
Original language description
Zkouška Multi Stress CreepRecovery Test (MSCR, opakované zatížení a relaxace) asfaltových pojivspočívá v opakovaném zatěžování napětím 0,1 kPa nebo 3,2 kPa po dobu 1 sekundy následovanou 9 sekundami zotavovaní. Pro zkoušku se používá vzorek po zkoušce RTFOT a dynamický smykovýreometr. MSCR charakterizuje odolnost vůči vyjíždění kolejí pro nemodifikované i modifikované asfalty, a také míru modifikace a její účinnost u polymerem modifikovaných asfaltů. Zkoušeny byly polofoukané a modifikované asfalty. U polofoukaných asfaltů dochází s nárůstem teploty k poměrně významnému poklesu elasticity.Pro polymerem modifikované asfalty PMB 25/55-60 v závislosti na stupni modifikacese smyková poddajnost Jnr se snížila o 36 % u zatížení 100 Pa, resp. o 39 % pro zatížení 3200 Pa a současně pružné vrácení R stouplo o 75 % (100 Pa) a o 100 % (3200 Pa). Na druhé straně body měknutí a horní kritické teploty se lišily o 2,5 - 3,5 °C. Ze zkoušek vyplynulo, že zkouška MSCR lépe postihuje změnu viskoelastický
Czech name
Moderní metody hodnocení asfaltů
Czech description
Zkouška Multi Stress CreepRecovery Test (MSCR, opakované zatížení a relaxace) asfaltových pojivspočívá v opakovaném zatěžování napětím 0,1 kPa nebo 3,2 kPa po dobu 1 sekundy následovanou 9 sekundami zotavovaní. Pro zkoušku se používá vzorek po zkoušce RTFOT a dynamický smykovýreometr. MSCR charakterizuje odolnost vůči vyjíždění kolejí pro nemodifikované i modifikované asfalty, a také míru modifikace a její účinnost u polymerem modifikovaných asfaltů. Zkoušeny byly polofoukané a modifikované asfalty. U polofoukaných asfaltů dochází s nárůstem teploty k poměrně významnému poklesu elasticity.Pro polymerem modifikované asfalty PMB 25/55-60 v závislosti na stupni modifikacese smyková poddajnost Jnr se snížila o 36 % u zatížení 100 Pa, resp. o 39 % pro zatížení 3200 Pa a současně pružné vrácení R stouplo o 75 % (100 Pa) a o 100 % (3200 Pa). Na druhé straně body měknutí a horní kritické teploty se lišily o 2,5 - 3,5 °C. Ze zkoušek vyplynulo, že zkouška MSCR lépe postihuje změnu viskoelastický
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
CI - Industrial chemistry and chemical engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
APROCHEM 2012 - Sborník přednášek
ISBN
978-80-02-02376-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
—
Publisher name
CSVTS Praha
Place of publication
—
Event location
Kouty nad Desnou
Event date
Jan 1, 2012
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—