All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Changes in the School - One of the Basic Conditions for Next Society Development

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F11%3A10067938" target="_blank" >RIV/62690094:18440/11:10067938 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Proměny školy je jednou ze zásadních podmínek dalšího rozvoje naší společnosti

  • Original language description

    Text pojednává o společnosti znalostí a postavení školy ní. Aby škola zvládla svoji funkci společenské instituce připravující mladou generaci pro život v budoucnosti, ve společnosti znalostí a v procesu celoživotního učení, vyžaduje větší úsilí než v letech minulých. Tuto funkci ovšem nemůže vykonávat jen škola sama. Svůj podíl na přípravě mladé generace musejí přiznat a za něj nést zodpovědnost rovněž stát, politická garnitura, veřejnost, rodiče i samotní žáci. Text prezentuje externí a interní podmínky proměny školy, které byly formulovány I. Bormann a postupně aplikovány v procesech proměny školy nejen v SRN. V textu je pregnantně akcentována role učitele, vedení škol a celé společnosti v tomto komplikovaném procesu proměny, který je zásadní pomínkou dalšího rozvoje naší společnosti.

  • Czech name

    Proměny školy je jednou ze zásadních podmínek dalšího rozvoje naší společnosti

  • Czech description

    Text pojednává o společnosti znalostí a postavení školy ní. Aby škola zvládla svoji funkci společenské instituce připravující mladou generaci pro život v budoucnosti, ve společnosti znalostí a v procesu celoživotního učení, vyžaduje větší úsilí než v letech minulých. Tuto funkci ovšem nemůže vykonávat jen škola sama. Svůj podíl na přípravě mladé generace musejí přiznat a za něj nést zodpovědnost rovněž stát, politická garnitura, veřejnost, rodiče i samotní žáci. Text prezentuje externí a interní podmínky proměny školy, které byly formulovány I. Bormann a postupně aplikovány v procesech proměny školy nejen v SRN. V textu je pregnantně akcentována role učitele, vedení škol a celé společnosti v tomto komplikovaném procesu proměny, který je zásadní pomínkou dalšího rozvoje naší společnosti.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Německo-české reflexe na pozadí jazyka, literatury a didaktiky

  • ISBN

    978-80-87378-97-7

  • Number of pages of the result

    31

  • Pages from-to

    111-141

  • Number of pages of the book

    167

  • Publisher name

    P. Mervart

  • Place of publication

    Červený Kostelec

  • UT code for WoS chapter