Changes in the School - One of the Basic Conditions for Next Society Development
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F11%3A10067938" target="_blank" >RIV/62690094:18440/11:10067938 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Proměny školy je jednou ze zásadních podmínek dalšího rozvoje naší společnosti
Original language description
Text pojednává o společnosti znalostí a postavení školy ní. Aby škola zvládla svoji funkci společenské instituce připravující mladou generaci pro život v budoucnosti, ve společnosti znalostí a v procesu celoživotního učení, vyžaduje větší úsilí než v letech minulých. Tuto funkci ovšem nemůže vykonávat jen škola sama. Svůj podíl na přípravě mladé generace musejí přiznat a za něj nést zodpovědnost rovněž stát, politická garnitura, veřejnost, rodiče i samotní žáci. Text prezentuje externí a interní podmínky proměny školy, které byly formulovány I. Bormann a postupně aplikovány v procesech proměny školy nejen v SRN. V textu je pregnantně akcentována role učitele, vedení škol a celé společnosti v tomto komplikovaném procesu proměny, který je zásadní pomínkou dalšího rozvoje naší společnosti.
Czech name
Proměny školy je jednou ze zásadních podmínek dalšího rozvoje naší společnosti
Czech description
Text pojednává o společnosti znalostí a postavení školy ní. Aby škola zvládla svoji funkci společenské instituce připravující mladou generaci pro život v budoucnosti, ve společnosti znalostí a v procesu celoživotního učení, vyžaduje větší úsilí než v letech minulých. Tuto funkci ovšem nemůže vykonávat jen škola sama. Svůj podíl na přípravě mladé generace musejí přiznat a za něj nést zodpovědnost rovněž stát, politická garnitura, veřejnost, rodiče i samotní žáci. Text prezentuje externí a interní podmínky proměny školy, které byly formulovány I. Bormann a postupně aplikovány v procesech proměny školy nejen v SRN. V textu je pregnantně akcentována role učitele, vedení škol a celé společnosti v tomto komplikovaném procesu proměny, který je zásadní pomínkou dalšího rozvoje naší společnosti.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Německo-české reflexe na pozadí jazyka, literatury a didaktiky
ISBN
978-80-87378-97-7
Number of pages of the result
31
Pages from-to
111-141
Number of pages of the book
167
Publisher name
P. Mervart
Place of publication
Červený Kostelec
UT code for WoS chapter
—