Professional Development of School Managers and Innovation of their Training
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F20%3A43960674" target="_blank" >RIV/49777513:23510/20:43960674 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Profesní příprava vedoucích pracovníků škol a inovace obsahu jejich vzdělávání
Original language description
Profesní vzdělávání vedoucích pracovníků škol bylo v České republice nově koncipováno v roce 2005. Přes významné změny ve společnosti i ve školství v posledních 15 letech, neprošlo toto profesní vzdělávání významnou inovací. V současné době při zavádění řady změn do vzdělávacího procesu dochází k podpoře změn v strategiích našich škol. Příspěvek obsahuje informaci o průzkumu středních škol v ČR se zaměřením na kulturní mezery, který byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření u skupiny ředitelů a skupiny studentů pedagogických fakult. Bylo zjištěno, že největší kulturní mezery jsou vnímány v oblastech motivace pracovníků, společné cíle, vztahy mezi pracovníky, důvěra ve vedení školy a kontrola a vztahy mezi učiteli a žáky. Výstupy slouží pro inovaci profesního vzdělávání vedoucích pracovníků škol.
Czech name
Profesní příprava vedoucích pracovníků škol a inovace obsahu jejich vzdělávání
Czech description
Profesní vzdělávání vedoucích pracovníků škol bylo v České republice nově koncipováno v roce 2005. Přes významné změny ve společnosti i ve školství v posledních 15 letech, neprošlo toto profesní vzdělávání významnou inovací. V současné době při zavádění řady změn do vzdělávacího procesu dochází k podpoře změn v strategiích našich škol. Příspěvek obsahuje informaci o průzkumu středních škol v ČR se zaměřením na kulturní mezery, který byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření u skupiny ředitelů a skupiny studentů pedagogických fakult. Bylo zjištěno, že největší kulturní mezery jsou vnímány v oblastech motivace pracovníků, společné cíle, vztahy mezi pracovníky, důvěra ve vedení školy a kontrola a vztahy mezi učiteli a žáky. Výstupy slouží pro inovaci profesního vzdělávání vedoucích pracovníků škol.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů