The importance of employee!s education working part-time in the context of the development of human capital
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F16%3A00010574" target="_blank" >RIV/47813059:19520/16:00010574 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Význam vzdělávání zaměstnanců pracujících na částečný pracovní úvazek v kontextu rozvoje lidského kapitálu
Original language description
Příspěvek se zabývá vzděláváním zaměstnanců v podnicích, jako dílčím faktorem rozvoje lidského kapitálu. Cílem příspěvku poukázat na důležitost vzdělávání pro zaměstnance s částečným pracovním úvazkem a představit názory zaměstnavatelů na možnost vzdělávání zaměstnanců s částečným pracovním úvazkem v Moravskoslezském kraji. Praktická část vychází z vlastního výzkumného šetření realizovaného v roce 2015. Bylo zjištěno, že zaměstnavatelé přikládají vzdělávání významnou důležitost. Podíl vzdělávajících se podniků je 72 %. Nicméně pokud zaměstnanec požádá o zkrácení pracovního úvazku, protože se chce vzdělávat, má pouze 17 % šanci, že jeho důvod bude posuzován jako důležitý faktor pro akceptaci změny pracovního úvazku. Sami zaměstnavatelé pak poměrně intenzivně vnímají rozdíly mezi zaměstnanci na částečný a plný úvazek. Přiznávají, že zaměstnanci s částečným pracovním úvazkem mají v podnicích až o 26 % horší postavení v případě projevení zájmu o vzdělávání na náklady zaměstnavatele.
Czech name
Význam vzdělávání zaměstnanců pracujících na částečný pracovní úvazek v kontextu rozvoje lidského kapitálu
Czech description
Příspěvek se zabývá vzděláváním zaměstnanců v podnicích, jako dílčím faktorem rozvoje lidského kapitálu. Cílem příspěvku poukázat na důležitost vzdělávání pro zaměstnance s částečným pracovním úvazkem a představit názory zaměstnavatelů na možnost vzdělávání zaměstnanců s částečným pracovním úvazkem v Moravskoslezském kraji. Praktická část vychází z vlastního výzkumného šetření realizovaného v roce 2015. Bylo zjištěno, že zaměstnavatelé přikládají vzdělávání významnou důležitost. Podíl vzdělávajících se podniků je 72 %. Nicméně pokud zaměstnanec požádá o zkrácení pracovního úvazku, protože se chce vzdělávat, má pouze 17 % šanci, že jeho důvod bude posuzován jako důležitý faktor pro akceptaci změny pracovního úvazku. Sami zaměstnavatelé pak poměrně intenzivně vnímají rozdíly mezi zaměstnanci na částečný a plný úvazek. Přiznávají, že zaměstnanci s částečným pracovním úvazkem mají v podnicích až o 26 % horší postavení v případě projevení zájmu o vzdělávání na náklady zaměstnavatele.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Humanica
ISSN
1336-5126
e-ISSN
—
Volume of the periodical
Neuvedeno
Issue of the periodical within the volume
1/2016
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
12
Pages from-to
56-37
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—