Moral Psychology and Character Education in Students
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F11%3A10070697" target="_blank" >RIV/62690094:18440/11:10070697 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Psychologie morálky a výchova charakteru žáků
Original language description
Text této monografie je rozdělen na dvě části. Psychologická část práce vychází z rozboru základních psychologických koncepcí morálního vývoje J. Piageta a L. Kohlberga. V následujících kapitolách je morální vývoj posuzován z hlediska pohlaví, inteligence, vlivu náboženství, vztahu mezi kognitivními a emocionálními aspekty osobnosti atd. V závěrečné kapitole první části práce je prezentována psychologická analýza školního podvádění opírající o data vlastního(původního)autorova výzkumu. V pedagogicky zaměřené části práce jsou presentovány cíle, obsah a metody mravní výchovy, výchova k hodnotám a utváření charakteru žáků. Tyto části přinášejí nejen nezbytné teoretické vymezení, ale jsou zpracovány i prakticko-metodicky. Závěrečná kapitola se zabývá roliučitelů při formování charakteru žáků s akcentem na zkoumání etické dimenze učitelské profese (s oporou o původní výzkumná data).
Czech name
Psychologie morálky a výchova charakteru žáků
Czech description
Text této monografie je rozdělen na dvě části. Psychologická část práce vychází z rozboru základních psychologických koncepcí morálního vývoje J. Piageta a L. Kohlberga. V následujících kapitolách je morální vývoj posuzován z hlediska pohlaví, inteligence, vlivu náboženství, vztahu mezi kognitivními a emocionálními aspekty osobnosti atd. V závěrečné kapitole první části práce je prezentována psychologická analýza školního podvádění opírající o data vlastního(původního)autorova výzkumu. V pedagogicky zaměřené části práce jsou presentovány cíle, obsah a metody mravní výchovy, výchova k hodnotám a utváření charakteru žáků. Tyto části přinášejí nejen nezbytné teoretické vymezení, ale jsou zpracovány i prakticko-metodicky. Závěrečná kapitola se zabývá roliučitelů při formování charakteru žáků s akcentem na zkoumání etické dimenze učitelské profese (s oporou o původní výzkumná data).
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7435-108-2
Number of pages
197
Publisher name
Gaudeamus
Place of publication
Hradec Králové
UT code for WoS book
—