Computer simulations of acid-base titration as a tool of constructivist-oriented chemistry education at secondary school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000779" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000779 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Počítačové simulace acidobazických titrací jako prostředky konstruktivisticky orientované výuky chemie na středních všeobecně vzdělávacích školách
Original language description
Ve výuce chemie mají modely nezastupitelné místo. Díky rozvoji ICT se do výuky pronikají modely zpracované na počítači ? animace a simulace. Příspěvek předkládá závěry didaktické analýzy souboru výukových počítačových animací a simulací, které jsou tematicky zaměřené na acidobazické titrace a jsou dostupné online. Didaktická analýza byla zaměřena především na prvky názornosti, řízení učebních aktivit a interaktivity aplikací. Na základě provedené didaktické analýzy jsme zkoumané aplikace roztřídili do tří typových skupin s různým potenciálem pro výuku chemie: 1. Simulace provedení experimentů. 2. Generátor titračních křivek. 3. Prezentace jedné titrace. Následným krokem ve výzkumném projektu je expertní evaluace třech aplikací vybraných z každé kategorie odborníky z řad učitelů a didaktiků chemie a analytických chemiků. Expertní evaluaci provádíme metodou Delphi ve dvou kolech. Pilotní šetření ukázalo, že shoda mezi hodnotiteli v hodnocení aplikací z kategorie 1 a 3 je výrazně vyšší ne
Czech name
Počítačové simulace acidobazických titrací jako prostředky konstruktivisticky orientované výuky chemie na středních všeobecně vzdělávacích školách
Czech description
Ve výuce chemie mají modely nezastupitelné místo. Díky rozvoji ICT se do výuky pronikají modely zpracované na počítači ? animace a simulace. Příspěvek předkládá závěry didaktické analýzy souboru výukových počítačových animací a simulací, které jsou tematicky zaměřené na acidobazické titrace a jsou dostupné online. Didaktická analýza byla zaměřena především na prvky názornosti, řízení učebních aktivit a interaktivity aplikací. Na základě provedené didaktické analýzy jsme zkoumané aplikace roztřídili do tří typových skupin s různým potenciálem pro výuku chemie: 1. Simulace provedení experimentů. 2. Generátor titračních křivek. 3. Prezentace jedné titrace. Následným krokem ve výzkumném projektu je expertní evaluace třech aplikací vybraných z každé kategorie odborníky z řad učitelů a didaktiků chemie a analytických chemiků. Expertní evaluaci provádíme metodou Delphi ve dvou kolech. Pilotní šetření ukázalo, že shoda mezi hodnotiteli v hodnocení aplikací z kategorie 1 a 3 je výrazně vyšší ne
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Information and communication technology in education 2012
ISBN
978-80-7464-136-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
18
Pages from-to
137-154
Publisher name
Ostravská univerzita
Place of publication
Ostrava
Event location
Rožnov pod Radhošťem
Event date
Sep 11, 2012
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—