Searching for gifted children in the preschool age. Characteristics of giftedness scale and its adaptation to the Czech conditions
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001661" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001661 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vyhledávání nadaných dětí v předškolním věku. Škála charakteristik nadání a její adaptace na české podmínky
Original language description
Monografie je shrnutím poznatků, které jsme získali v souvislosti se získáváním respondentů pro výzkum informačního chování nadaných dětí v předškolním věku (projekt Ready to ask? GAP407/11/0426). V knize jsou vymezeny klíčové pojmy (nadání, inteligence,děti předškolního věku), je popsána metoda Lindy Silvermanové Charactersitics of Giftedness Scale (zkráceně CGS) a proces její adaptace pro skrínink nadání dětí předškolního věku. Kniha obsahuje pět dílčích studií (N=805): ověření vnitřní struktury metody CGS (I), položková analýza metody (II), studie souběžné validity metody CGS a WISC-III (III), studie vlivu posuzovatele na hodnocení dítěte (IV) a studie o rodových rozdílech (V). V závěru byly navrženy úpravy metody a byla konstatována její vhodnostpro vyhledávání nadaných dětí v předškolním věku.
Czech name
Vyhledávání nadaných dětí v předškolním věku. Škála charakteristik nadání a její adaptace na české podmínky
Czech description
Monografie je shrnutím poznatků, které jsme získali v souvislosti se získáváním respondentů pro výzkum informačního chování nadaných dětí v předškolním věku (projekt Ready to ask? GAP407/11/0426). V knize jsou vymezeny klíčové pojmy (nadání, inteligence,děti předškolního věku), je popsána metoda Lindy Silvermanové Charactersitics of Giftedness Scale (zkráceně CGS) a proces její adaptace pro skrínink nadání dětí předškolního věku. Kniha obsahuje pět dílčích studií (N=805): ověření vnitřní struktury metody CGS (I), položková analýza metody (II), studie souběžné validity metody CGS a WISC-III (III), studie vlivu posuzovatele na hodnocení dítěte (IV) a studie o rodových rozdílech (V). V závěru byly navrženy úpravy metody a byla konstatována její vhodnostpro vyhledávání nadaných dětí v předškolním věku.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F11%2F0426" target="_blank" >GAP407/11/0426: Ready to ask? Information behavior of gifted children in the preliterate period</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-247-5150-4
Number of pages
88
Publisher name
Grada
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—