Aptitude to Ask Questions in Childhood in the Context of Giftedness and Creativity
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001864" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001864 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.talentovani.cz/documents/10157/f05b36a0-9d77-4535-863d-fcae5388ea35" target="_blank" >http://www.talentovani.cz/documents/10157/f05b36a0-9d77-4535-863d-fcae5388ea35</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pohotovost ke kladení otázek u dětí v kontextu nadání a tvořivosti
Original language description
Studie je zaměřena na ověření vztahu mezi pohotovostí ke kladení otázek a mírou rozumového nadání a dále je ověřován vztah pohotovosti ke kladení otázek a tvořivosti. Zabýváme se také otázkou, zda jsou rozdíly v pohotovosti ke kladení otázek mezi chlapcia dívkami a mezi žáky 1. a 5. tříd. Výzkumný soubor je tvořen 66 dětmi ve věku od 5,2 do 11,8 let. Data byla získána pomocí Wechslerovy inteligenční škály pro děti (WISC-III), Urbanova figurálního testu tvořivého myšlení (TSD-Z) a nově vytvořeného dotazníku Ready to Ask?. Statistickou analýzou dat bylo zjištěno, že děti s vyšší hodnotou IQ kladou v dotazníku Ready to Ask? více otázek a že vyšší hodnota IQ souvisí také s typy kladených otázek. Vztah pohotovosti ke kladení otázek a tvořivosti prokázán nebyl.
Czech name
Pohotovost ke kladení otázek u dětí v kontextu nadání a tvořivosti
Czech description
Studie je zaměřena na ověření vztahu mezi pohotovostí ke kladení otázek a mírou rozumového nadání a dále je ověřován vztah pohotovosti ke kladení otázek a tvořivosti. Zabýváme se také otázkou, zda jsou rozdíly v pohotovosti ke kladení otázek mezi chlapcia dívkami a mezi žáky 1. a 5. tříd. Výzkumný soubor je tvořen 66 dětmi ve věku od 5,2 do 11,8 let. Data byla získána pomocí Wechslerovy inteligenční škály pro děti (WISC-III), Urbanova figurálního testu tvořivého myšlení (TSD-Z) a nově vytvořeného dotazníku Ready to Ask?. Statistickou analýzou dat bylo zjištěno, že děti s vyšší hodnotou IQ kladou v dotazníku Ready to Ask? více otázek a že vyšší hodnota IQ souvisí také s typy kladených otázek. Vztah pohotovosti ke kladení otázek a tvořivosti prokázán nebyl.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F11%2F0426" target="_blank" >GAP407/11/0426: Ready to ask? Information behavior of gifted children in the preliterate period</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Svět nadání
ISSN
1805-7217
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
17
Pages from-to
28-44
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—