All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Style of Media Dialogues

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001875" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001875 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/68378092:_____/13:00423086

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Styl mediálních dialogů

  • Original language description

    V této publikaci jsme předvedli škálu dialogů od krátkých informativních interview po moderování celých vysílacích bloků, od rozhovorů seriózních po zábavné talk show. Vybírali jsme z rozhovorů, které prezentuje Česká televize na svých třech programovýchkanálech, a také Český rozhlas, jednak Radiožurnál, jednak Český rozhlas 2. Analyzovali jsme rozhovory moderátorů s hosty i vzájemné polemiky hostů, dotazy diváků i odpovědi na ně. Zaměřili jsme se na interakční strategie, jako je kooperativnost, dosahování souhlasu i akcelerace nesouhlasu, slaďování zájmů i vyhrocování sporu, vyjadřování zdvořilosti i ironizace partnera, popichování, škádlení, zahánění do úzkých a další opakující se postupy jak na straně moderátorů, tak na straně hostů. Hodnotili jsme, jak odlišně se chovají moderátoři v jednotlivých dialogických formátech, jaké dotazy kladou, jaké pozice pro svého hosta plánují a průběžně svými otázkami konstruují, i jak se hosté snaží nástrahám moderátorů uniknout, jak se odpovědím

  • Czech name

    Styl mediálních dialogů

  • Czech description

    V této publikaci jsme předvedli škálu dialogů od krátkých informativních interview po moderování celých vysílacích bloků, od rozhovorů seriózních po zábavné talk show. Vybírali jsme z rozhovorů, které prezentuje Česká televize na svých třech programovýchkanálech, a také Český rozhlas, jednak Radiožurnál, jednak Český rozhlas 2. Analyzovali jsme rozhovory moderátorů s hosty i vzájemné polemiky hostů, dotazy diváků i odpovědi na ně. Zaměřili jsme se na interakční strategie, jako je kooperativnost, dosahování souhlasu i akcelerace nesouhlasu, slaďování zájmů i vyhrocování sporu, vyjadřování zdvořilosti i ironizace partnera, popichování, škádlení, zahánění do úzkých a další opakující se postupy jak na straně moderátorů, tak na straně hostů. Hodnotili jsme, jak odlišně se chovají moderátoři v jednotlivých dialogických formátech, jaké dotazy kladou, jaké pozice pro svého hosta plánují a průběžně svými otázkami konstruují, i jak se hosté snaží nástrahám moderátorů uniknout, jak se odpovědím

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA405%2F09%2F2028" target="_blank" >GA405/09/2028: The style of media dialogues</a><br>

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-200-2267-7

  • Number of pages

    314

  • Publisher name

    Academia

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book