Vladimir Linc and his ABCbooks
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50002099" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50002099 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vladimír Linc a jeho slabikáře
Original language description
Vladimír Linc patří mezi ty autorské osobnosti slabikářů a čítanek pro žáky zvláštní školy, jejichž dílo je využíváno po desetiletí i přesto, že vzniklo v 70. letech 20. století. Ani současná publikační produkce učebnic pro elementární čtení a psaní nedokázala nahradit Lincovy učebnice. V rámci evaluace byly Lincovy slabikáře pro žáky s lehkou a středně těžkou mentální retardací podrobeny Mistríkově metodě, která posuzuje míru srozumitelnosti. Cílem našeho výzkumu bylo snaha o popis dynamiky obtížnostitextu učebnic, tj. jeho srozumitelnosti) jakožto ukazatele úsilí, které musí žák vynaložit při elementární při osvojování si dovednosti čtení.
Czech name
Vladimír Linc a jeho slabikáře
Czech description
Vladimír Linc patří mezi ty autorské osobnosti slabikářů a čítanek pro žáky zvláštní školy, jejichž dílo je využíváno po desetiletí i přesto, že vzniklo v 70. letech 20. století. Ani současná publikační produkce učebnic pro elementární čtení a psaní nedokázala nahradit Lincovy učebnice. V rámci evaluace byly Lincovy slabikáře pro žáky s lehkou a středně těžkou mentální retardací podrobeny Mistríkově metodě, která posuzuje míru srozumitelnosti. Cílem našeho výzkumu bylo snaha o popis dynamiky obtížnostitextu učebnic, tj. jeho srozumitelnosti) jakožto ukazatele úsilí, které musí žák vynaložit při elementární při osvojování si dovednosti čtení.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Volume of the periodical
23
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
123-133
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—