All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Children´s Literature and Reading Literacy in Foreign Language Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F14%3A50002994" target="_blank" >RIV/62690094:18440/14:50002994 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Dětská literatura a čtenářská gramotnost v cizím jazyce

  • Original language description

    Monografie se zabývá využitím původní dětské literatury v procesu vyučování cizím jazykům. Teoretická část publikace mj. rámuje problematiku čtenářské gramotnosti českými kurikulárními dokumenty, představuje dětskou literaturu z historické perspektivy spolu s jejími žánry a funkcemi a charakterizuje čtenářské strategie. Současně dokládá, že lingvodidaktika literárního textu není v kontextu českého školství dosud systematizována a že chybí i jednota v terminologii čtenářských strategií. Předkládá návrh metod práce s literárním textem, jež by měly být nedílnou součástí pregraduální přípravy učitelů, aby do praxe přicházel dobře informovaný učitel, který umí s literárním textem ve výuce jazyka pracovat. Soustředí se na oblast využití dětské literatury v cizojazyčném vyučování nejen jako na prostředek vzdělávání, ale také jako na jeho cíl. Podtrhuje s tím nedílně související mnohočetnost rolí literárního textu, které s jednostranným chápáním textu jako nositele jazykových prostředků mohou

  • Czech name

    Dětská literatura a čtenářská gramotnost v cizím jazyce

  • Czech description

    Monografie se zabývá využitím původní dětské literatury v procesu vyučování cizím jazykům. Teoretická část publikace mj. rámuje problematiku čtenářské gramotnosti českými kurikulárními dokumenty, představuje dětskou literaturu z historické perspektivy spolu s jejími žánry a funkcemi a charakterizuje čtenářské strategie. Současně dokládá, že lingvodidaktika literárního textu není v kontextu českého školství dosud systematizována a že chybí i jednota v terminologii čtenářských strategií. Předkládá návrh metod práce s literárním textem, jež by měly být nedílnou součástí pregraduální přípravy učitelů, aby do praxe přicházel dobře informovaný učitel, který umí s literárním textem ve výuce jazyka pracovat. Soustředí se na oblast využití dětské literatury v cizojazyčném vyučování nejen jako na prostředek vzdělávání, ale také jako na jeho cíl. Podtrhuje s tím nedílně související mnohočetnost rolí literárního textu, které s jednostranným chápáním textu jako nositele jazykových prostředků mohou

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7435-529-5

  • Number of pages

    211

  • Publisher name

    Gaudeamus

  • Place of publication

    Hradec Králové

  • UT code for WoS book