Children´s Literature and Reading Literacy in Foreign Language Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F14%3A50002994" target="_blank" >RIV/62690094:18440/14:50002994 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dětská literatura a čtenářská gramotnost v cizím jazyce
Original language description
Monografie se zabývá využitím původní dětské literatury v procesu vyučování cizím jazykům. Teoretická část publikace mj. rámuje problematiku čtenářské gramotnosti českými kurikulárními dokumenty, představuje dětskou literaturu z historické perspektivy spolu s jejími žánry a funkcemi a charakterizuje čtenářské strategie. Současně dokládá, že lingvodidaktika literárního textu není v kontextu českého školství dosud systematizována a že chybí i jednota v terminologii čtenářských strategií. Předkládá návrh metod práce s literárním textem, jež by měly být nedílnou součástí pregraduální přípravy učitelů, aby do praxe přicházel dobře informovaný učitel, který umí s literárním textem ve výuce jazyka pracovat. Soustředí se na oblast využití dětské literatury v cizojazyčném vyučování nejen jako na prostředek vzdělávání, ale také jako na jeho cíl. Podtrhuje s tím nedílně související mnohočetnost rolí literárního textu, které s jednostranným chápáním textu jako nositele jazykových prostředků mohou
Czech name
Dětská literatura a čtenářská gramotnost v cizím jazyce
Czech description
Monografie se zabývá využitím původní dětské literatury v procesu vyučování cizím jazykům. Teoretická část publikace mj. rámuje problematiku čtenářské gramotnosti českými kurikulárními dokumenty, představuje dětskou literaturu z historické perspektivy spolu s jejími žánry a funkcemi a charakterizuje čtenářské strategie. Současně dokládá, že lingvodidaktika literárního textu není v kontextu českého školství dosud systematizována a že chybí i jednota v terminologii čtenářských strategií. Předkládá návrh metod práce s literárním textem, jež by měly být nedílnou součástí pregraduální přípravy učitelů, aby do praxe přicházel dobře informovaný učitel, který umí s literárním textem ve výuce jazyka pracovat. Soustředí se na oblast využití dětské literatury v cizojazyčném vyučování nejen jako na prostředek vzdělávání, ale také jako na jeho cíl. Podtrhuje s tím nedílně související mnohočetnost rolí literárního textu, které s jednostranným chápáním textu jako nositele jazykových prostředků mohou
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7435-529-5
Number of pages
211
Publisher name
Gaudeamus
Place of publication
Hradec Králové
UT code for WoS book
—