Error and Mistake and Foreign Language Teaching
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F14%3A50003082" target="_blank" >RIV/62690094:18440/14:50003082 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Chyba a výuka cizích jazyků
Original language description
Definice chyby v cizojazyčné výuce se výrazně proměňovala pod vlivem dominantních přístupů k výuce cizích jazyků (od behavioristického přes kognitivní až ke komunikativnímu pojetí). Diagnostika chyby je velmi komplikovaná a problematická a je na ni nutnopohlížet z mnoha různých úhlů pohledu. Chybný tvar musíme vždy hodnotit s ohledem na kontext, ve kterém vznikl (zohlednit například věk žáka, délku jeho učení, prezentaci a procvičení daného jevu ve výuce, vyučovací metodu a mnoho dalších kritérií). Podle konkrétního kontextu také posuzujeme závažnost chyby a rozhodujeme o způsobu její opravy. Rozbory chyb přinášejí důležité poznatky nejen žákům a učitelům do školního prostředí, ale i autorům učebnic, tvůrcům osnov a testů. Příčiny vzniku chyb jsou různé a podílí se na nich mnoho různých faktorů. Při rozboru chyb si můžeme uvědomit jejich pravděpodobné zdroje a to nám umožní zaměřit se na ně a chybám předcházet. Chyba se stává přirozenou součástí cizojazyčné výuky, je nejen tolerována,
Czech name
Chyba a výuka cizích jazyků
Czech description
Definice chyby v cizojazyčné výuce se výrazně proměňovala pod vlivem dominantních přístupů k výuce cizích jazyků (od behavioristického přes kognitivní až ke komunikativnímu pojetí). Diagnostika chyby je velmi komplikovaná a problematická a je na ni nutnopohlížet z mnoha různých úhlů pohledu. Chybný tvar musíme vždy hodnotit s ohledem na kontext, ve kterém vznikl (zohlednit například věk žáka, délku jeho učení, prezentaci a procvičení daného jevu ve výuce, vyučovací metodu a mnoho dalších kritérií). Podle konkrétního kontextu také posuzujeme závažnost chyby a rozhodujeme o způsobu její opravy. Rozbory chyb přinášejí důležité poznatky nejen žákům a učitelům do školního prostředí, ale i autorům učebnic, tvůrcům osnov a testů. Příčiny vzniku chyb jsou různé a podílí se na nich mnoho různých faktorů. Při rozboru chyb si můžeme uvědomit jejich pravděpodobné zdroje a to nám umožní zaměřit se na ně a chybám předcházet. Chyba se stává přirozenou součástí cizojazyčné výuky, je nejen tolerována,
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7435-532-5
Number of pages
233
Publisher name
Gaudeamus
Place of publication
Hradec Králové
UT code for WoS book
—