All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Error and Mistake and Foreign Language Teaching

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F14%3A50003082" target="_blank" >RIV/62690094:18440/14:50003082 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Chyba a výuka cizích jazyků

  • Original language description

    Definice chyby v cizojazyčné výuce se výrazně proměňovala pod vlivem dominantních přístupů k výuce cizích jazyků (od behavioristického přes kognitivní až ke komunikativnímu pojetí). Diagnostika chyby je velmi komplikovaná a problematická a je na ni nutnopohlížet z mnoha různých úhlů pohledu. Chybný tvar musíme vždy hodnotit s ohledem na kontext, ve kterém vznikl (zohlednit například věk žáka, délku jeho učení, prezentaci a procvičení daného jevu ve výuce, vyučovací metodu a mnoho dalších kritérií). Podle konkrétního kontextu také posuzujeme závažnost chyby a rozhodujeme o způsobu její opravy. Rozbory chyb přinášejí důležité poznatky nejen žákům a učitelům do školního prostředí, ale i autorům učebnic, tvůrcům osnov a testů. Příčiny vzniku chyb jsou různé a podílí se na nich mnoho různých faktorů. Při rozboru chyb si můžeme uvědomit jejich pravděpodobné zdroje a to nám umožní zaměřit se na ně a chybám předcházet. Chyba se stává přirozenou součástí cizojazyčné výuky, je nejen tolerována,

  • Czech name

    Chyba a výuka cizích jazyků

  • Czech description

    Definice chyby v cizojazyčné výuce se výrazně proměňovala pod vlivem dominantních přístupů k výuce cizích jazyků (od behavioristického přes kognitivní až ke komunikativnímu pojetí). Diagnostika chyby je velmi komplikovaná a problematická a je na ni nutnopohlížet z mnoha různých úhlů pohledu. Chybný tvar musíme vždy hodnotit s ohledem na kontext, ve kterém vznikl (zohlednit například věk žáka, délku jeho učení, prezentaci a procvičení daného jevu ve výuce, vyučovací metodu a mnoho dalších kritérií). Podle konkrétního kontextu také posuzujeme závažnost chyby a rozhodujeme o způsobu její opravy. Rozbory chyb přinášejí důležité poznatky nejen žákům a učitelům do školního prostředí, ale i autorům učebnic, tvůrcům osnov a testů. Příčiny vzniku chyb jsou různé a podílí se na nich mnoho různých faktorů. Při rozboru chyb si můžeme uvědomit jejich pravděpodobné zdroje a to nám umožní zaměřit se na ně a chybám předcházet. Chyba se stává přirozenou součástí cizojazyčné výuky, je nejen tolerována,

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7435-532-5

  • Number of pages

    233

  • Publisher name

    Gaudeamus

  • Place of publication

    Hradec Králové

  • UT code for WoS book