Relations between schools and families : Case studies
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50004064" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50004064 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vztahy školy a rodiny : případové studie
Original language description
Téma odborné publikace je spolupráce školy a rodiny v primárním vzdělávání se zaměřením na vzájemné očekávání. Na spolupráci školy a rodiny nahlížíme z několika úhlů. Nejprve objasňujeme pojmový aparát, zakotvujeme téma v teoretickém rámci pedagogické teorie a seznamujeme se zahraničními a domácími výzkumy. Dále představujeme koncepty modelů spolupráce a koncepty alternativních, efektivních a komunitních škol, které obecně projevují otevřenost všem sociálním partnerům. V další části charakterizujeme vztahy školy a rodiny na personální úrovni. Poukazujeme na stěžejní faktory, které do budování vztahu vstupují, jako je osobnost učitele a jeho komunikativní kompetence. Zamýšlíme se nad obrazem "dobrého" rodiče, který je stále více závislý na úspěšném průchodu dítěte školou, nad fenoménem očekávání a poukazujeme na klíčové prvky, které do problematiky vstupují a vzájemné vztahy buď usnadňují, nebo komplikují.Cílem bylo popsat reálnou podobu vztahů na prvním stupni dvou základních škol, z p
Czech name
Vztahy školy a rodiny : případové studie
Czech description
Téma odborné publikace je spolupráce školy a rodiny v primárním vzdělávání se zaměřením na vzájemné očekávání. Na spolupráci školy a rodiny nahlížíme z několika úhlů. Nejprve objasňujeme pojmový aparát, zakotvujeme téma v teoretickém rámci pedagogické teorie a seznamujeme se zahraničními a domácími výzkumy. Dále představujeme koncepty modelů spolupráce a koncepty alternativních, efektivních a komunitních škol, které obecně projevují otevřenost všem sociálním partnerům. V další části charakterizujeme vztahy školy a rodiny na personální úrovni. Poukazujeme na stěžejní faktory, které do budování vztahu vstupují, jako je osobnost učitele a jeho komunikativní kompetence. Zamýšlíme se nad obrazem "dobrého" rodiče, který je stále více závislý na úspěšném průchodu dítěte školou, nad fenoménem očekávání a poukazujeme na klíčové prvky, které do problematiky vstupují a vzájemné vztahy buď usnadňují, nebo komplikují.Cílem bylo popsat reálnou podobu vztahů na prvním stupni dvou základních škol, z p
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7435-626-1
Number of pages
178
Publisher name
Gaudeamus
Place of publication
Hradec Králové
UT code for WoS book
—