František Bakule (1877-1957) - an education reformer
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50005507" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50005507 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Fenomén Bakule : František Bakule (1877-1957) - reformní pedagog
Original language description
František Bakule (1877 – 1957) reformní pedagog, náš první somatoped (učitel tělesně postižených dětí), zakladatel a ředitel Bakulova ústavu pro výchovu životem a prací, jakož i vedoucí a dirigent sboru Bakulovi zpěváčci – toto vše jsou pracovní charakteristiky učitele tělem i duší, který sám sebe považoval za „výchovného umělce“. Jeho pedagogika vyrůstala z nevšedního pochopení dětskému věku, který potřebuje především srozumění a nefalšovaný zájem o budoucí osudy vychovávaných. V tomto směru Bakule dokázal vždy nadřadit zájmy svých dětí nad jeho vlastní potřeby a zájmy. Své pedagogické směřování myšlenkově opřel mj. o ideje hnutí za uměleckou výchovu, kterému svými výchovnými pokusy doslova klestil ve veřejném školství cestu. Jeho vlastní přínos oživujícím pedagogickým proudům byl završen sbormistrovstvím Bakulových zpěváčků: tu své sboristy učil nejen chutnat krásu tónů, ale i prožít pocit sounáležitosti se svými vrstevníky z jiných národů a států, které vůči nově vzniklé Republice československé nebyly jen přátelské.
Czech name
Fenomén Bakule : František Bakule (1877-1957) - reformní pedagog
Czech description
František Bakule (1877 – 1957) reformní pedagog, náš první somatoped (učitel tělesně postižených dětí), zakladatel a ředitel Bakulova ústavu pro výchovu životem a prací, jakož i vedoucí a dirigent sboru Bakulovi zpěváčci – toto vše jsou pracovní charakteristiky učitele tělem i duší, který sám sebe považoval za „výchovného umělce“. Jeho pedagogika vyrůstala z nevšedního pochopení dětskému věku, který potřebuje především srozumění a nefalšovaný zájem o budoucí osudy vychovávaných. V tomto směru Bakule dokázal vždy nadřadit zájmy svých dětí nad jeho vlastní potřeby a zájmy. Své pedagogické směřování myšlenkově opřel mj. o ideje hnutí za uměleckou výchovu, kterému svými výchovnými pokusy doslova klestil ve veřejném školství cestu. Jeho vlastní přínos oživujícím pedagogickým proudům byl završen sbormistrovstvím Bakulových zpěváčků: tu své sboristy učil nejen chutnat krásu tónů, ale i prožít pocit sounáležitosti se svými vrstevníky z jiných národů a států, které vůči nově vzniklé Republice československé nebyly jen přátelské.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Marginalia historica
ISSN
1804-5367
e-ISSN
—
Volume of the periodical
6
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
173-182
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—