All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Social Position of Roma Pupils at Prestige Elementary School

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50013769" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50013769 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://lidemesta.cz/assets/media/files/19_2017_3/Vorlicek.pdf" target="_blank" >http://lidemesta.cz/assets/media/files/19_2017_3/Vorlicek.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sociální pozice romského žáka v prestižní základní škole

  • Original language description

    Článek se zaměřuje na sociální pozici romského žáka v prestižní základní škole. Speciální pozornost je věnována konstrukci etnických a symbolických hranic ve školní třídě. Výsledky výzkumu, opřené o četné příklady z terénu, ukazují na odcizení romského žáka v každodenní interakci. V jeho každodenním životě jsou časové úseky, kdy je nucen čelit opakovaným slovním nadávkám, přehlížení, ponižování, fyzickým útokům a narážkám na svoji etnickou odlišnost. Výsledky výzkumu lze do jisté míry vztahovat i k otázce školní (ne)úspěšnosti romských dětí.

  • Czech name

    Sociální pozice romského žáka v prestižní základní škole

  • Czech description

    Článek se zaměřuje na sociální pozici romského žáka v prestižní základní škole. Speciální pozornost je věnována konstrukci etnických a symbolických hranic ve školní třídě. Výsledky výzkumu, opřené o četné příklady z terénu, ukazují na odcizení romského žáka v každodenní interakci. V jeho každodenním životě jsou časové úseky, kdy je nucen čelit opakovaným slovním nadávkám, přehlížení, ponižování, fyzickým útokům a narážkám na svoji etnickou odlišnost. Výsledky výzkumu lze do jisté míry vztahovat i k otázce školní (ne)úspěšnosti romských dětí.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50901 - Other social sciences

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Lidé města : revue pro etnologii, antropologii a etologii komunikace

  • ISSN

    1212-8112

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    19

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    20

  • Pages from-to

    403-422

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database