All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Education for life responsible to people and the nature according to J. A. Comenius

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50016068" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50016068 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.lipka.cz/soubory/uhk_civis_ucitelske-studijni-programy_web--f11961.pdf" target="_blank" >https://www.lipka.cz/soubory/uhk_civis_ucitelske-studijni-programy_web--f11961.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vzdělávání pro život zodpovědný k lidem a přírodě dle J. A. komenského

  • Original language description

    Zodpovědnost, kterou bychom chtěli edukačně pěstovat, je především morální či etická zodpovědnost. Naučit jedince trivium či kvadrivium představuje určité pedagogické umění, ale to současná škola obstojně ovládá. Co nám dělá potíže, je formování charakteru čili etická dimenze vzdělávacího úsilí. Proto se zde na ni zaměříme. Nebudeme zde pojednávat různé etické teorie jako například deontologická etika, pragmatická etika, etika ctnosti apod., nebudeme zde ani vykládat jednotlivé metodologické přístupy, jako jsou deskriptivní etika, normativní etika, aplikovaná atd. Půjde tu o tři základní dimenze nebo rozměry, které obsahuje každá etika, resp. etická výchova. Konkrétně jde o tzv. individuální etiku, sociální etiku a meta-etiku. Je-li jakékoli jednání zodpovědné, tj. dobré, je dobré na úrovni individuální, sociální i meta-etické.

  • Czech name

    Vzdělávání pro život zodpovědný k lidem a přírodě dle J. A. komenského

  • Czech description

    Zodpovědnost, kterou bychom chtěli edukačně pěstovat, je především morální či etická zodpovědnost. Naučit jedince trivium či kvadrivium představuje určité pedagogické umění, ale to současná škola obstojně ovládá. Co nám dělá potíže, je formování charakteru čili etická dimenze vzdělávacího úsilí. Proto se zde na ni zaměříme. Nebudeme zde pojednávat různé etické teorie jako například deontologická etika, pragmatická etika, etika ctnosti apod., nebudeme zde ani vykládat jednotlivé metodologické přístupy, jako jsou deskriptivní etika, normativní etika, aplikovaná atd. Půjde tu o tři základní dimenze nebo rozměry, které obsahuje každá etika, resp. etická výchova. Konkrétně jde o tzv. individuální etiku, sociální etiku a meta-etiku. Je-li jakékoli jednání zodpovědné, tj. dobré, je dobré na úrovni individuální, sociální i meta-etické.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Učitelské studijní programy a formování občanských a sociálních kompetencí

  • ISBN

    978-80-7435-755-8

  • Number of pages of the result

    8

  • Pages from-to

    14-21

  • Number of pages of the book

    267

  • Publisher name

    Gaudeamus

  • Place of publication

    Hradec Králové

  • UT code for WoS chapter