All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Social disadvantage as a determinant of children's educational perspectives - a look into the family background

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F20%3A50017436" target="_blank" >RIV/62690094:18440/20:50017436 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sociální znevýhodnění jako determinanta vzdělanostních perspektiv dětí – pohled do rodinného zázemí

  • Original language description

    Monografie se pokouší poukázat na některé méně známé oblasti života rodin a rozšířit tak poznatky o povaze výzev, která přináší sociální znevýhodnění v oblasti vzdělanostních perspektiv. Pro pochopení širokého komplexu vlivů, který působí na žáky přicházející do školy z prostředí, jež nese charakteristiky sociálního znevýhodnění, je využito tří stěžejních konceptů. Tyto koncepty formují podobu dnešních úvah nad problematikou sociálního znevýhodnění v nejširším slova smyslu. Těmito koncepty jsou koncept mnohoproblémovosti, chudoby a sociálního vyloučení. V jednotlivých kapitolách se kniha zaměřuje na představení stěžejních charakteristik těchto konceptů, které nám dále umožnily vytvořit podrobnější osnovu oblastí, ve kterých dochází k sociálnímu znevýhodňování žáků. Zaměření celé monografie osciluje mezi teoretickým rámcem vybraných konceptů a jejich reálnou podobou v podmínkách české společnosti.

  • Czech name

    Sociální znevýhodnění jako determinanta vzdělanostních perspektiv dětí – pohled do rodinného zázemí

  • Czech description

    Monografie se pokouší poukázat na některé méně známé oblasti života rodin a rozšířit tak poznatky o povaze výzev, která přináší sociální znevýhodnění v oblasti vzdělanostních perspektiv. Pro pochopení širokého komplexu vlivů, který působí na žáky přicházející do školy z prostředí, jež nese charakteristiky sociálního znevýhodnění, je využito tří stěžejních konceptů. Tyto koncepty formují podobu dnešních úvah nad problematikou sociálního znevýhodnění v nejširším slova smyslu. Těmito koncepty jsou koncept mnohoproblémovosti, chudoby a sociálního vyloučení. V jednotlivých kapitolách se kniha zaměřuje na představení stěžejních charakteristik těchto konceptů, které nám dále umožnily vytvořit podrobnější osnovu oblastí, ve kterých dochází k sociálnímu znevýhodňování žáků. Zaměření celé monografie osciluje mezi teoretickým rámcem vybraných konceptů a jejich reálnou podobou v podmínkách české společnosti.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7315-271-0

  • Number of pages

    150

  • Publisher name

    Paido

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS book