Social disadvantage as a determinant of children's educational perspectives - a look into the family background
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F20%3A50017436" target="_blank" >RIV/62690094:18440/20:50017436 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sociální znevýhodnění jako determinanta vzdělanostních perspektiv dětí – pohled do rodinného zázemí
Original language description
Monografie se pokouší poukázat na některé méně známé oblasti života rodin a rozšířit tak poznatky o povaze výzev, která přináší sociální znevýhodnění v oblasti vzdělanostních perspektiv. Pro pochopení širokého komplexu vlivů, který působí na žáky přicházející do školy z prostředí, jež nese charakteristiky sociálního znevýhodnění, je využito tří stěžejních konceptů. Tyto koncepty formují podobu dnešních úvah nad problematikou sociálního znevýhodnění v nejširším slova smyslu. Těmito koncepty jsou koncept mnohoproblémovosti, chudoby a sociálního vyloučení. V jednotlivých kapitolách se kniha zaměřuje na představení stěžejních charakteristik těchto konceptů, které nám dále umožnily vytvořit podrobnější osnovu oblastí, ve kterých dochází k sociálnímu znevýhodňování žáků. Zaměření celé monografie osciluje mezi teoretickým rámcem vybraných konceptů a jejich reálnou podobou v podmínkách české společnosti.
Czech name
Sociální znevýhodnění jako determinanta vzdělanostních perspektiv dětí – pohled do rodinného zázemí
Czech description
Monografie se pokouší poukázat na některé méně známé oblasti života rodin a rozšířit tak poznatky o povaze výzev, která přináší sociální znevýhodnění v oblasti vzdělanostních perspektiv. Pro pochopení širokého komplexu vlivů, který působí na žáky přicházející do školy z prostředí, jež nese charakteristiky sociálního znevýhodnění, je využito tří stěžejních konceptů. Tyto koncepty formují podobu dnešních úvah nad problematikou sociálního znevýhodnění v nejširším slova smyslu. Těmito koncepty jsou koncept mnohoproblémovosti, chudoby a sociálního vyloučení. V jednotlivých kapitolách se kniha zaměřuje na představení stěžejních charakteristik těchto konceptů, které nám dále umožnily vytvořit podrobnější osnovu oblastí, ve kterých dochází k sociálnímu znevýhodňování žáků. Zaměření celé monografie osciluje mezi teoretickým rámcem vybraných konceptů a jejich reálnou podobou v podmínkách české společnosti.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7315-271-0
Number of pages
150
Publisher name
Paido
Place of publication
Brno
UT code for WoS book
—