All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Mental Processes in Foreign Language Teaching

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F21%3A50018586" target="_blank" >RIV/62690094:18440/21:50018586 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.grada.cz/psychicke-procesy-pri-vyuce-cizich-jazyku-12280/" target="_blank" >https://www.grada.cz/psychicke-procesy-pri-vyuce-cizich-jazyku-12280/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Psychické procesy při výuce cizích jazyků

  • Original language description

    Jaký je vztah mezi učením (se) cizím jazykům a hudbou v oblasti vybraných psychických procesů? Mají hudebně vzdělaní jedinci lepší předpoklady pro učení se cizím jazykům? Na tyto otázky se snaží odpovědět unikátní monografie zabývající se fenoménem vybraných psychických procesů ve výuce cizích jazyků. Autorka na původních výzkumech poukazuje na souvztažnost paměti, vnímání a kognitivního učení při nabývání cizího jazyka a při provozování hudby. Výzkum přináší empiricky ověřená zjištění o sledovaných vztazích, kdy bylo prokázáno, že využívání hudby a podpora hudebního vzdělávání pozitivně ovlivňuje psychické procesy spojené s nabýváním cizího jazyka. V české didaktice cizích jazyků se jedná o téma inovativní, prezentované na kvalitně zpracovaných původních datech a myšlenkách. Jednotlivé výsledky práce jsou dobře uchopitelné v oborových didaktikách jednotlivých v českých školách vyučovaných jazyků a mohou tak přispět k zatraktivnění jejich výuky.

  • Czech name

    Psychické procesy při výuce cizích jazyků

  • Czech description

    Jaký je vztah mezi učením (se) cizím jazykům a hudbou v oblasti vybraných psychických procesů? Mají hudebně vzdělaní jedinci lepší předpoklady pro učení se cizím jazykům? Na tyto otázky se snaží odpovědět unikátní monografie zabývající se fenoménem vybraných psychických procesů ve výuce cizích jazyků. Autorka na původních výzkumech poukazuje na souvztažnost paměti, vnímání a kognitivního učení při nabývání cizího jazyka a při provozování hudby. Výzkum přináší empiricky ověřená zjištění o sledovaných vztazích, kdy bylo prokázáno, že využívání hudby a podpora hudebního vzdělávání pozitivně ovlivňuje psychické procesy spojené s nabýváním cizího jazyka. V české didaktice cizích jazyků se jedná o téma inovativní, prezentované na kvalitně zpracovaných původních datech a myšlenkách. Jednotlivé výsledky práce jsou dobře uchopitelné v oborových didaktikách jednotlivých v českých školách vyučovaných jazyků a mohou tak přispět k zatraktivnění jejich výuky.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-271-3116-7

  • Number of pages

    280

  • Publisher name

    Grada

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book