Mental Processes in Foreign Language Teaching
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F21%3A50018586" target="_blank" >RIV/62690094:18440/21:50018586 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.grada.cz/psychicke-procesy-pri-vyuce-cizich-jazyku-12280/" target="_blank" >https://www.grada.cz/psychicke-procesy-pri-vyuce-cizich-jazyku-12280/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Psychické procesy při výuce cizích jazyků
Original language description
Jaký je vztah mezi učením (se) cizím jazykům a hudbou v oblasti vybraných psychických procesů? Mají hudebně vzdělaní jedinci lepší předpoklady pro učení se cizím jazykům? Na tyto otázky se snaží odpovědět unikátní monografie zabývající se fenoménem vybraných psychických procesů ve výuce cizích jazyků. Autorka na původních výzkumech poukazuje na souvztažnost paměti, vnímání a kognitivního učení při nabývání cizího jazyka a při provozování hudby. Výzkum přináší empiricky ověřená zjištění o sledovaných vztazích, kdy bylo prokázáno, že využívání hudby a podpora hudebního vzdělávání pozitivně ovlivňuje psychické procesy spojené s nabýváním cizího jazyka. V české didaktice cizích jazyků se jedná o téma inovativní, prezentované na kvalitně zpracovaných původních datech a myšlenkách. Jednotlivé výsledky práce jsou dobře uchopitelné v oborových didaktikách jednotlivých v českých školách vyučovaných jazyků a mohou tak přispět k zatraktivnění jejich výuky.
Czech name
Psychické procesy při výuce cizích jazyků
Czech description
Jaký je vztah mezi učením (se) cizím jazykům a hudbou v oblasti vybraných psychických procesů? Mají hudebně vzdělaní jedinci lepší předpoklady pro učení se cizím jazykům? Na tyto otázky se snaží odpovědět unikátní monografie zabývající se fenoménem vybraných psychických procesů ve výuce cizích jazyků. Autorka na původních výzkumech poukazuje na souvztažnost paměti, vnímání a kognitivního učení při nabývání cizího jazyka a při provozování hudby. Výzkum přináší empiricky ověřená zjištění o sledovaných vztazích, kdy bylo prokázáno, že využívání hudby a podpora hudebního vzdělávání pozitivně ovlivňuje psychické procesy spojené s nabýváním cizího jazyka. V české didaktice cizích jazyků se jedná o téma inovativní, prezentované na kvalitně zpracovaných původních datech a myšlenkách. Jednotlivé výsledky práce jsou dobře uchopitelné v oborových didaktikách jednotlivých v českých školách vyučovaných jazyků a mohou tak přispět k zatraktivnění jejich výuky.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-271-3116-7
Number of pages
280
Publisher name
Grada
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—