All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Views on school readiness diagnostics

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F21%3A50018684" target="_blank" >RIV/62690094:18440/21:50018684 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pohledy na diagnostiku školní připravenosti

  • Original language description

    Včasná pedagogická diagnostika v oblastech, které určují následnou školní (ne)úspěšnost dítěte, může podpořit snahu o dosažení prevence obtíží ve vzdělávání upřednostňovanou před hašením požáru ve chvíli, kdy se nedostatek projevil jako bariéra v dosahování školních úspěchů. Cílem této monografie je shrnout a představit výsledky dvouletého projektu zaměřeného na pedagogickou diagnostiku a zasadit je do kontextu stále diskutovaného tématu školní připravenosti a odkladu školní docházky. Za použití diagnostického nástroje iSophi autorky otestovaly dětí v mateřských školách a přípravných třídách, porovnaly jejich výsledky s výsledky rodičovských dotazníků a mapovaly přístupy učitelů mateřských škol k diagnostice dětí předškolního věku. Ze závěrů vyplývá, že diagnostický materiál iSophi se prokázal jako přínosný ukazatel a zároveň uživatelsky příjemný nástroj pro učitele, a také si získal oblibu u rodičů, kteří si utvořili lepší představu o tom, co všechno školní připravenost obnáší. Autorky vnímají tento výsledek pozitivně, avšak zdůrazňují, že se jedná pouze o první krok. Dalším důležitým krokem je proměna získaných výsledků ve vhodné intervenční kroky, a to ve škole i v domácím prostředí, pro které je zapotřebí spolupráce všech stran trojúhelníku: dítěte, rodiče a učitele.

  • Czech name

    Pohledy na diagnostiku školní připravenosti

  • Czech description

    Včasná pedagogická diagnostika v oblastech, které určují následnou školní (ne)úspěšnost dítěte, může podpořit snahu o dosažení prevence obtíží ve vzdělávání upřednostňovanou před hašením požáru ve chvíli, kdy se nedostatek projevil jako bariéra v dosahování školních úspěchů. Cílem této monografie je shrnout a představit výsledky dvouletého projektu zaměřeného na pedagogickou diagnostiku a zasadit je do kontextu stále diskutovaného tématu školní připravenosti a odkladu školní docházky. Za použití diagnostického nástroje iSophi autorky otestovaly dětí v mateřských školách a přípravných třídách, porovnaly jejich výsledky s výsledky rodičovských dotazníků a mapovaly přístupy učitelů mateřských škol k diagnostice dětí předškolního věku. Ze závěrů vyplývá, že diagnostický materiál iSophi se prokázal jako přínosný ukazatel a zároveň uživatelsky příjemný nástroj pro učitele, a také si získal oblibu u rodičů, kteří si utvořili lepší představu o tom, co všechno školní připravenost obnáší. Autorky vnímají tento výsledek pozitivně, avšak zdůrazňují, že se jedná pouze o první krok. Dalším důležitým krokem je proměna získaných výsledků ve vhodné intervenční kroky, a to ve škole i v domácím prostředí, pro které je zapotřebí spolupráce všech stran trojúhelníku: dítěte, rodiče a učitele.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7465-508-1

  • Number of pages

    130

  • Publisher name

    P. Mervart

  • Place of publication

    Červený Kostelec

  • UT code for WoS book