School culture in the management of preschool facilities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F21%3A50019989" target="_blank" >RIV/62690094:18440/21:50019989 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kultura školy v managementu předškolních zařízení
Original language description
Monografie přináší zamyšlení nad významem kultury školy v mateřských školách, charakterizuje školský management, jeho funkce a role, uvádí východiska managementu v mateřské škole a zamýšlí se nad profesní přípravou vedoucích pedagogických pracovníků. Monografie má své jádro v kapitole věnované analýze kultury školy v předškolních zařízeních, ve které jsou prezentovány výsledky longitudinálního výzkumu. Cílem bylo odhalit silné a slabé stránky vybraných faktorů kultury školy u cílových skupin – ředitelů a učitelů a získat konkrétní informace o současném a očekávaném stavu kultury mateřských škol. Zajímavostí je porovnávání výsledků kultury školy u pedagogů v současnosti s předcházejícím obdobím neboli s odstupem šesti let, ve kterých se ukázaly některé opakující se rezervy zejména v komunikaci vedoucích pedagogických pracovníků, informovanosti a motivaci v prospěch pedagogů. Poslední část oborné knihy věnuje pozornost osobnosti vedoucího pedagogického pracovníka s důrazem na komunikaci a emoční ledarship jako reakci na výsledky výzkumů kultury školy v managementu předškolních zařízení.
Czech name
Kultura školy v managementu předškolních zařízení
Czech description
Monografie přináší zamyšlení nad významem kultury školy v mateřských školách, charakterizuje školský management, jeho funkce a role, uvádí východiska managementu v mateřské škole a zamýšlí se nad profesní přípravou vedoucích pedagogických pracovníků. Monografie má své jádro v kapitole věnované analýze kultury školy v předškolních zařízeních, ve které jsou prezentovány výsledky longitudinálního výzkumu. Cílem bylo odhalit silné a slabé stránky vybraných faktorů kultury školy u cílových skupin – ředitelů a učitelů a získat konkrétní informace o současném a očekávaném stavu kultury mateřských škol. Zajímavostí je porovnávání výsledků kultury školy u pedagogů v současnosti s předcházejícím obdobím neboli s odstupem šesti let, ve kterých se ukázaly některé opakující se rezervy zejména v komunikaci vedoucích pedagogických pracovníků, informovanosti a motivaci v prospěch pedagogů. Poslední část oborné knihy věnuje pozornost osobnosti vedoucího pedagogického pracovníka s důrazem na komunikaci a emoční ledarship jako reakci na výsledky výzkumů kultury školy v managementu předškolních zařízení.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7315-275-8
Number of pages
143
Publisher name
Paido
Place of publication
Brno
UT code for WoS book
—