All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Importance of Quality Assessment in Social Services from the Perspective of Stakeholders

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F23%3A50020532" target="_blank" >RIV/62690094:18440/23:50020532 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/49777513:23420/23:43969016

  • Result on the web

    <a href="https://socialniprace.cz/article/zavaznost-hodnoceni-kvality-v-socialnich-sluzbach-z-perspektivy-ruznych-akteru/" target="_blank" >https://socialniprace.cz/article/zavaznost-hodnoceni-kvality-v-socialnich-sluzbach-z-perspektivy-ruznych-akteru/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Závažnost hodnocení kvality v sociálních službách z perspektivy různých aktérů

  • Original language description

    CÍLE: Cílem této studie je zjistit, jak jednotliví aktéři v sociálních službách vnímají důležitost jednotlivých domén sociálních služeb, jaké jsou jejich preference k zařazení těchto domén do standardů kvality sociálních služeb, jak se případně toto vnímání liší mezi aktéry a jaká je vzájemná vazba mezi vnímanou důležitostí a preferencí k zařazení do standardů. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Výzkum je postaven na Donabedianovu konceptu hodnocení kvality služeb rozlišující ukazatele kvality zaměřené na hodnocení procesů, výsledků či dopadů působení služeb na jejich příjemce. METODY: Použitý výzkumný nástroj dotazníkového typu byl sestaven tak, aby respektoval kvalitu sociální služby jako strukturální uspořádání dílčích faktorů. Zkoumaný vzorek tvořili aktéři sociálních služeb, poskytovatelé sociálních služeb, zástupci veřejné správy a příjemci sociálních služeb. VÝSLEDKY: Studie dokládá relativní shodu respondentů o vnímané důležitosti subjektivního hodnocení kvality klientem. Současně byla zjištěna nízká korelace mezi vnímanou důležitostí a preferencí k zařazení do standardů, a to primárně u služeb sociální péče, v případě sociální prevence byly hodnoty korelačního koeficientu podstatně větší. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Z výsledků studie vyplývá potřeba diskutovat, koncipovat a empiricky ověřit takové strategie posuzování kvality, které budou zaměřeny nejen na strukturu a procesy, ale také na dopad služby na klienta.

  • Czech name

    Závažnost hodnocení kvality v sociálních službách z perspektivy různých aktérů

  • Czech description

    CÍLE: Cílem této studie je zjistit, jak jednotliví aktéři v sociálních službách vnímají důležitost jednotlivých domén sociálních služeb, jaké jsou jejich preference k zařazení těchto domén do standardů kvality sociálních služeb, jak se případně toto vnímání liší mezi aktéry a jaká je vzájemná vazba mezi vnímanou důležitostí a preferencí k zařazení do standardů. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Výzkum je postaven na Donabedianovu konceptu hodnocení kvality služeb rozlišující ukazatele kvality zaměřené na hodnocení procesů, výsledků či dopadů působení služeb na jejich příjemce. METODY: Použitý výzkumný nástroj dotazníkového typu byl sestaven tak, aby respektoval kvalitu sociální služby jako strukturální uspořádání dílčích faktorů. Zkoumaný vzorek tvořili aktéři sociálních služeb, poskytovatelé sociálních služeb, zástupci veřejné správy a příjemci sociálních služeb. VÝSLEDKY: Studie dokládá relativní shodu respondentů o vnímané důležitosti subjektivního hodnocení kvality klientem. Současně byla zjištěna nízká korelace mezi vnímanou důležitostí a preferencí k zařazení do standardů, a to primárně u služeb sociální péče, v případě sociální prevence byly hodnoty korelačního koeficientu podstatně větší. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Z výsledků studie vyplývá potřeba diskutovat, koncipovat a empiricky ověřit takové strategie posuzování kvality, které budou zaměřeny nejen na strukturu a procesy, ale také na dopad služby na klienta.

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sociální práce

  • ISSN

    1213-6204

  • e-ISSN

    1805-885X

  • Volume of the periodical

    23

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    27-42

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85175641060