All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Learning management system as ambient intelligence playground

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F06%3A00001760" target="_blank" >RIV/62690094:18450/06:00001760 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Learning management system as ambient intelligence playground

  • Original language description

    The vision of Ambient Intelligence (AmI) offers the conception of systems and applications that will be sensitive and responsive to the presence of humans. The AmI vision builds on advanced results of interdisciplinary research. The development of AmI environments is a complex task and all their features and functioning can neither be predefined nor forecasted because of different emergent or synergic effects. Learning management systems (LMS), web-based educational applications, can serve as an experimental area where AmI solutions can be developed and tested. The list of possibilities starts with hardware-oriented innovations and goes over particular experiments with AmI algorithms to the evaluation of users' reactions and responses of the proposed systems.

  • Czech name

    Systém pro řízení studia jako experimentální pole inteligence prostředí

  • Czech description

    Vize inteligence prostředí (Ambient Intelligence, AmI) mj. nabízí koncepci systémů a aplikací, které budou vnímavé k přítomnosti člověka. Tato vize staví na výsledcích interdisciplinárního výzkumu. Systémy pro řízení studia jsou virtuální vzdělávací prostředí, která mohou dobře sloužit jako experimentální pole při navrhování a testování algoritmů, souvisejících se snahou zvýšit inteligenci prostředí (neboť algoritmy je vhodné ladit nejprve ve virtuálních prostředích a až poté na robotech). V příspěvku uvádíme seznam možností, jak systémy pro řízení studia takto experimentálně použít.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JD - Use of computers, robotics and its application

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Web Based Communities 2006

  • ISBN

    972-8924-10-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    1-7

  • Publisher name

    IADIS

  • Place of publication

    San Sebastian

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article