All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Learning Management System as Ambient Intelligence Playground

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F08%3A00002415" target="_blank" >RIV/62690094:18450/08:00002415 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Learning Management System as Ambient Intelligence Playground

  • Original language description

    Ambient Intelligence (AmI) offers the conception of systems and applications that will be sensitive and responsive to the presence of humans. The development of AmI environments is complex task, as their features and functioning can neither be predefinednor forecasted because of different emergent or synergic effects. Learning management systems (LMS), web-based educational applications, can serve as an experimental area where AmI solutions can be developed and tested. In the paper we suggest new research directions related to LMS and AmI and we explain how the evolution of next generation of LMS can benefit from AmI visions. The list of possibilities starts with hardware-oriented innovations and goes over particular experiments with AmI algorithms tothe evaluation of users` reactions and responses of the proposed AmI systems.

  • Czech name

    Systém pro podporu učení jako hřiště pro všudypřítomnou inteligenci

  • Czech description

    Všudypřítomná inteligence (AmI) nabízí novou koncepci systémů a aplikací, která by reagovala na přítomnost člověka a jeho potřeby v nějakém prostředí. Vývoj prostředí se všudypřítomnou inteligencí je značně komplikovaný, jelikož jejich vlastnosti a fungování záleží na různých emergentních či synergických vlivech. systémy pro počítačovou podporu vyučování resp. na webových technologiích založené výukové aplikace mohou sloužit jako zajímavé experimentální oblasti pro vývoj a testování AmI aplikací. V článku navrhujeme některé směry výzkumu v tomto směru.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    IN - Informatics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F06%2F1325" target="_blank" >GA402/06/1325: AMIMADES - Ambient Intelligence for Managerial Decision Support</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    International journal of web based communities

  • ISSN

    1477-8394

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    4

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    GB - UNITED KINGDOM

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database