Functions of in-store music. Images of employes of stres/restaurants and attitudes of customers.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F06%3A00002602" target="_blank" >RIV/62690094:18450/06:00002602 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hudba v obchodním prostředí. Představy zaměstnanců obchodní sféry a postoje zákazníků
Original language description
V první studii jsme se dotazovali zaměstnanců obchodů a restaurací na jejich názory na funkci hudby v obchodním prostředí. Identifikovali jsme 4 kategorie postojů. První skupina je soudí, že hudba v obchodním prostředí může pozitivně ovlivnit nákupní chování. Druhá skupina se domnívá, že hudba zákazníky obtěžuje. Třetí skupina by v obchodě preferovala hlasitější a rytmicky výraznější hudbu. Čtvrtá skupina na užití hudby nemá jednoznačný názor. V druhé studii byly na souboru zákazníků (n=1157) zkoumány faktory, které ovlivňují nespokojenost s hudbou v obchodním prostředí. Neobliba stoupá s věkem. Citlivost k hudbě v obchodním prostředí koreluje s velikostí bydliště. Negativně posuzují tuto hudbu introverti. Existuje také souvislost s hudební preferencí.Jedinci, kteří preferují hudbu středního proudu, jsou s hudbou v obchodním prostředí více spokojení. Těm, kteří jsou zvyklí se obklopovat background music, vadí hudba v obchodním prostředí méně než těm, kteří podobný zvyk nemají.
Czech name
Hudba v obchodním prostředí. Představy zaměstnanců obchodní sféry a postoje zákazníků
Czech description
V první studii jsme se dotazovali zaměstnanců obchodů a restaurací na jejich názory na funkci hudby v obchodním prostředí. Identifikovali jsme 4 kategorie postojů. První skupina je soudí, že hudba v obchodním prostředí může pozitivně ovlivnit nákupní chování. Druhá skupina se domnívá, že hudba zákazníky obtěžuje. Třetí skupina by v obchodě preferovala hlasitější a rytmicky výraznější hudbu. Čtvrtá skupina na užití hudby nemá jednoznačný názor. V druhé studii byly na souboru zákazníků (n=1157) zkoumány faktory, které ovlivňují nespokojenost s hudbou v obchodním prostředí. Neobliba stoupá s věkem. Citlivost k hudbě v obchodním prostředí koreluje s velikostí bydliště. Negativně posuzují tuto hudbu introverti. Existuje také souvislost s hudební preferencí.Jedinci, kteří preferují hudbu středního proudu, jsou s hudbou v obchodním prostředí více spokojení. Těm, kteří jsou zvyklí se obklopovat background music, vadí hudba v obchodním prostředí méně než těm, kteří podobný zvyk nemají.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
E+M. Ekonomie a management
ISSN
1212-3609
e-ISSN
—
Volume of the periodical
9
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—