All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Wider Social Context of Science and Technical Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A10070707" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:10070707 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/62690094:18470/11:10070707

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Širší společenské souvislosti přírodovědného a technického vzdělávání

  • Original language description

    Současná euroamerická civilizace se neobejde bez techniky, technologií a tudíž ani bez lidí, kteří umějí se složitými stroji, přístroji, nástroji a zařízeními zacházet a kteří také rozumějí tomu, co, proč a jak se kolem nich a s nimi děje. Tomu by mělo napomoci vzdělání, opírající se o fundamentální přírodní a aplikované technické vědy, rámované reflexemi z pozic filosofie a věd společenských. Kapitola je členěna do těchto částí: Tradice - východisko ve filosofii a pedagogice J.A. Komenského, Zakladatelské přístupy J.E. Purkyně a Muzejní aktivity. Následuje problematika požadavků na vzdělání v současné době a problematičnost "instantního vědění". Je charakterizován současný stav vzdělání v České republice (PISA 2009) a nastíněny cesty ke zlepšení situace. Závěrem je konstatováno, že vzdělaný znamená vlastně vzdělávající se (J. Patočka).

  • Czech name

    Širší společenské souvislosti přírodovědného a technického vzdělávání

  • Czech description

    Současná euroamerická civilizace se neobejde bez techniky, technologií a tudíž ani bez lidí, kteří umějí se složitými stroji, přístroji, nástroji a zařízeními zacházet a kteří také rozumějí tomu, co, proč a jak se kolem nich a s nimi děje. Tomu by mělo napomoci vzdělání, opírající se o fundamentální přírodní a aplikované technické vědy, rámované reflexemi z pozic filosofie a věd společenských. Kapitola je členěna do těchto částí: Tradice - východisko ve filosofii a pedagogice J.A. Komenského, Zakladatelské přístupy J.E. Purkyně a Muzejní aktivity. Následuje problematika požadavků na vzdělání v současné době a problematičnost "instantního vědění". Je charakterizován současný stav vzdělání v České republice (PISA 2009) a nastíněny cesty ke zlepšení situace. Závěrem je konstatováno, že vzdělaný znamená vlastně vzdělávající se (J. Patočka).

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Journal of technology and information education = Časopis pro technickou a informační výchovu

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    3

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    319-327

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database