Information literacy: research reflecting individual learning styles
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001323" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001323 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://jtie.upol.cz/clanky_2_2013/priloha.pdf" target="_blank" >http://jtie.upol.cz/clanky_2_2013/priloha.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Informační gramotnost: výzkum zohledňující individuální styly učení
Original language description
Článek se zbývá problematikou informační gramotnosti. Představuje výsledky, které byly získány v rámci projektu Flexibilní model výuky realizované s podporou ICT a reflektující individuální styly učení. Konkrétně jsou zpracována data z několika položek testu znalostí studentů ve vazbě na jejich preferovaný styl učení. Výzkum probíhal v roce 2012 na Fakultě informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové, tj. výzkumnou skupinu tvořili studenti informatických oborů Aplikovaná informatika a Informačnímanagement. Vybrané otázky se zaměřovaly na znalost publikačních kategorií, popis procesu vyhledávání zadaných údajů a analýzu zdrojů, které byly při vyhledávání informací využívány. Skutečnost, že se výzkumu zúčastnili jen studenti informatiky, kteří spodporou znalostí hlubších než je úroveň obvyklá v celé populaci si vždy najdou cestu k získání informací, s velkou pravděpodobností ovlivnila výsledky. Proto pro získání objektivního obrazu by bylo vhodné výzkum zopakovat ve skupině stud
Czech name
Informační gramotnost: výzkum zohledňující individuální styly učení
Czech description
Článek se zbývá problematikou informační gramotnosti. Představuje výsledky, které byly získány v rámci projektu Flexibilní model výuky realizované s podporou ICT a reflektující individuální styly učení. Konkrétně jsou zpracována data z několika položek testu znalostí studentů ve vazbě na jejich preferovaný styl učení. Výzkum probíhal v roce 2012 na Fakultě informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové, tj. výzkumnou skupinu tvořili studenti informatických oborů Aplikovaná informatika a Informačnímanagement. Vybrané otázky se zaměřovaly na znalost publikačních kategorií, popis procesu vyhledávání zadaných údajů a analýzu zdrojů, které byly při vyhledávání informací využívány. Skutečnost, že se výzkumu zúčastnili jen studenti informatiky, kteří spodporou znalostí hlubších než je úroveň obvyklá v celé populaci si vždy najdou cestu k získání informací, s velkou pravděpodobností ovlivnila výsledky. Proto pro získání objektivního obrazu by bylo vhodné výzkum zopakovat ve skupině stud
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Journal of technology and information education = Časopis pro technickou a informační výchovu
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
5
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
220-226
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—