All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Characteristics of Giftedness Scale for preschool age ? similarities and diff erencies in preschool children giftedness assessment between nursery teachers and parents

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001751" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001751 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/62690094:18440/13:50001751

  • Result on the web

    <a href="http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2013/epedagogium_3-2013.pdf" target="_blank" >http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2013/epedagogium_3-2013.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Škála charakteristik nadání pro předškolní děti ? shody a rozpory v posuzování nadání předškoláků mezi učitelkami MŠ a rodiči

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá možností využití konkrétní skríninkové metody pro posouzení rozumového nadání v předškolním věku dvěma skupinami dospělých ? učitelkami MŠ a rodiči předškolních dětí. Představena je Škála charakteristik nadání pro předškolní děti od L. Silvermanové, která byla v rámci výzkumu přeložena do češtiny a ověřována z hlediska souběžné validity se standardizovaným testem IQ. Škála byla administrována učitelkám mateřských škol (dále jen MŠ) a zároveň rodičům 56 předškolních dětí, jejichž hodnocení bylo analyzováno z hlediska shod a rozdílů. Výsledky potvrzují, že většina rodičů má tendenci nadání svých dětí mírně nadhodnocovat, poukazují na konkrétní rozdíly v hodnocení učitelek MŠ a rodičů a na jejich možné zdroje.

  • Czech name

    Škála charakteristik nadání pro předškolní děti ? shody a rozpory v posuzování nadání předškoláků mezi učitelkami MŠ a rodiči

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá možností využití konkrétní skríninkové metody pro posouzení rozumového nadání v předškolním věku dvěma skupinami dospělých ? učitelkami MŠ a rodiči předškolních dětí. Představena je Škála charakteristik nadání pro předškolní děti od L. Silvermanové, která byla v rámci výzkumu přeložena do češtiny a ověřována z hlediska souběžné validity se standardizovaným testem IQ. Škála byla administrována učitelkám mateřských škol (dále jen MŠ) a zároveň rodičům 56 předškolních dětí, jejichž hodnocení bylo analyzováno z hlediska shod a rozdílů. Výsledky potvrzují, že většina rodičů má tendenci nadání svých dětí mírně nadhodnocovat, poukazují na konkrétní rozdíly v hodnocení učitelek MŠ a rodičů a na jejich možné zdroje.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP407%2F11%2F0426" target="_blank" >GAP407/11/0426: Ready to ask? Information behavior of gifted children in the preliterate period</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    e-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2013

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    68-80

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database