All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Trouble with Client Motivation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F23%3A50020809" target="_blank" >RIV/62690094:18460/23:50020809 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://socialniprace.cz/article/the-trouble-with-client-motivation/" target="_blank" >https://socialniprace.cz/article/the-trouble-with-client-motivation/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Trable s motivací klientů

  • Original language description

    CÍLE: Cílem článku je zjistit, jak je „ne-motivace“ klientů konstruována v rámci interakce klientů a sociálních pracovnic v mikro-, mezo- a makroúrovňových kontextech z pohledu odborné literatury. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Teoretickým východiskem je sociologické pojetí motivace, které ji chápe jako transakční akt. METODY: K dosažení cíle byl zvolen explanační výzkum postavený na tematické analýze odborných textů. VÝSLEDKY: Zjištění ukázala, že lze nalézt vysokou variaci determinant motivace na individuální, mikro-, mezo- a makroúrovni, které se vzájemně prolínají a ovlivňují. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Pro praxi je podstatné, že chování klientů, které bývá někdy interpretováno jako žádná či nízká motivace klienta, může být reálně důsledkem interakce mezi klientem, pracovnicí a kontexty ovlivňujícími tyto interakce.

  • Czech name

    Trable s motivací klientů

  • Czech description

    CÍLE: Cílem článku je zjistit, jak je „ne-motivace“ klientů konstruována v rámci interakce klientů a sociálních pracovnic v mikro-, mezo- a makroúrovňových kontextech z pohledu odborné literatury. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Teoretickým východiskem je sociologické pojetí motivace, které ji chápe jako transakční akt. METODY: K dosažení cíle byl zvolen explanační výzkum postavený na tematické analýze odborných textů. VÝSLEDKY: Zjištění ukázala, že lze nalézt vysokou variaci determinant motivace na individuální, mikro-, mezo- a makroúrovni, které se vzájemně prolínají a ovlivňují. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Pro praxi je podstatné, že chování klientů, které bývá někdy interpretováno jako žádná či nízká motivace klienta, může být reálně důsledkem interakce mezi klientem, pracovnicí a kontexty ovlivňujícími tyto interakce.

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sociální práce

  • ISSN

    1213-6204

  • e-ISSN

    1805-885X

  • Volume of the periodical

    23

  • Issue of the periodical within the volume

    5

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    87-103

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85183170454