Monitoring issues in teaching chemistry teacher
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F10%3A00002969" target="_blank" >RIV/62690094:18470/10:00002969 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Monitoring otázek učitele při vyučování chemii
Original language description
Jednou z nejvýznamnějších možností, jak žáky přimět k aktivní účasti na hodině, je získání jejich spoluúčasti na rozhovoru, který vedeme nad poznávanou problematikou. Vedení takového rozhovoru, označovaného v pedagogicky orientované literatuře jako "heuristický", je závislé na technice kladení vhodných otázek. Tato významná součást komunikativní složky vyučovací hodiny, rozhoduje o úrovni závěrů vyvozovaných poznávajícími subjekty, stojí za naplňováním vymezených funkcí výuky chemii i realizací stanovených cílů. Je všeobecně známo, že otázky zastoupené paradigmatem "jak" případně "co" vedou k pouhému popisu zkoumaných jevů, otázky typu "proč" zpravidla napomáhají odhalování jejich podstaty případně principů analyzovaných procesů.
Czech name
Monitoring otázek učitele při vyučování chemii
Czech description
Jednou z nejvýznamnějších možností, jak žáky přimět k aktivní účasti na hodině, je získání jejich spoluúčasti na rozhovoru, který vedeme nad poznávanou problematikou. Vedení takového rozhovoru, označovaného v pedagogicky orientované literatuře jako "heuristický", je závislé na technice kladení vhodných otázek. Tato významná součást komunikativní složky vyučovací hodiny, rozhoduje o úrovni závěrů vyvozovaných poznávajícími subjekty, stojí za naplňováním vymezených funkcí výuky chemii i realizací stanovených cílů. Je všeobecně známo, že otázky zastoupené paradigmatem "jak" případně "co" vedou k pouhému popisu zkoumaných jevů, otázky typu "proč" zpravidla napomáhají odhalování jejich podstaty případně principů analyzovaných procesů.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Possibilities and Limits of Real and Virtual Environment Interaction in Primary Science Education</a><br>
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Media4u magazine
ISSN
1214-9187
e-ISSN
—
Volume of the periodical
7
Issue of the periodical within the volume
X3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—