All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

How evaluate Czech 15-years-old learners and students of basic schools and grammar schools environmental problems

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F10%3A00003385" target="_blank" >RIV/62690094:18470/10:00003385 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Jak hodnotili čeští patnáctiletí žáci základních škol a studenti víceletých gymnázií environmentální problémy

  • Original language description

    V článku se zabýváme analýzou postojů českých patnáctiletých žáků základní školy a studentů gymnázia v oblasti tvorby a ochrany životního prostředí a environmentálních problémů. Jde o analýzu části "Já a výzvy životního prostředí" mezinárodního projektuROSE (Relevance of Science Education), kterého se zúčastnilo od roku 2005 v České republice více než 2000 respondentů. Z analýz vyplývá, že čeští patnáctiletí žáci základních škol a studenti gymnázií vnímají ohrožování životního prostředí jako věc, kteráse jich bezprostředně týká a že k nápravě mohou přispět i oni sami. Statisticky významné rozdíly byly zaznamenány v největším rozsahu v názorech dívek a chlapců, menší rozdíly byly detekovány v názorech respondentů ve prospěch studentů gymnázia a nebylyzaznamenány rozdíly podle velikosti bydliště žáků a studentů.

  • Czech name

    Jak hodnotili čeští patnáctiletí žáci základních škol a studenti víceletých gymnázií environmentální problémy

  • Czech description

    V článku se zabýváme analýzou postojů českých patnáctiletých žáků základní školy a studentů gymnázia v oblasti tvorby a ochrany životního prostředí a environmentálních problémů. Jde o analýzu části "Já a výzvy životního prostředí" mezinárodního projektuROSE (Relevance of Science Education), kterého se zúčastnilo od roku 2005 v České republice více než 2000 respondentů. Z analýz vyplývá, že čeští patnáctiletí žáci základních škol a studenti gymnázií vnímají ohrožování životního prostředí jako věc, kteráse jich bezprostředně týká a že k nápravě mohou přispět i oni sami. Statisticky významné rozdíly byly zaznamenány v největším rozsahu v názorech dívek a chlapců, menší rozdíly byly detekovány v názorech respondentů ve prospěch studentů gymnázia a nebylyzaznamenány rozdíly podle velikosti bydliště žáků a studentů.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Envigogika

  • ISSN

    1802-3061

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    5

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database