All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

SYSTEM APPROACH TO ALGORITHM DEVELOPMENT AND PROGRAMMING

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F11%3A43866563" target="_blank" >RIV/62690094:18470/11:43866563 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.jtie.upol.cz/clanky_1_2011/JTIE%2001-2011_COMPLET_priloha_2.pdf" target="_blank" >http://www.jtie.upol.cz/clanky_1_2011/JTIE%2001-2011_COMPLET_priloha_2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Systémový přístup v algoritmizaci a programování

  • Original language description

    Výuka základů algoritmizace a programování probíhá v současné době nejenom na vysokých školách, ale i na středních školách. V omezené míře se s touto problematikou mohou setkat i někteří žáci základních škol, a to především v rámci specializovaných třídnebo zájmových aktivit. V našem příspěvku se zmíníme o výsledcích výzkumu provedený mezi studenty SPŠ a prvních ročníků VŠ. V rámci výzkumu jsme studovali vliv dvou aspektů na výuku algoritmizace a programování: Hodně se diskutuje na téma, zda je vhodnější začít strukturovaným programováním a teprve po jeho zvládnutí přejít k programování objektově orientovanému (OOP) nebo zda zvolit druhou možnost, tj. začít objektově orientovaným programováním a strukturované programování chápat pouze jakousi výukovoupodmnožinu. Obě alternativy výuky mají své odpůrce i zastánce. Zastánci strukturovaného přístupu vycházejí zejména z osvědčené praxe, která ve výuce algoritmizace a programování funguje již desítky.

  • Czech name

    Systémový přístup v algoritmizaci a programování

  • Czech description

    Výuka základů algoritmizace a programování probíhá v současné době nejenom na vysokých školách, ale i na středních školách. V omezené míře se s touto problematikou mohou setkat i někteří žáci základních škol, a to především v rámci specializovaných třídnebo zájmových aktivit. V našem příspěvku se zmíníme o výsledcích výzkumu provedený mezi studenty SPŠ a prvních ročníků VŠ. V rámci výzkumu jsme studovali vliv dvou aspektů na výuku algoritmizace a programování: Hodně se diskutuje na téma, zda je vhodnější začít strukturovaným programováním a teprve po jeho zvládnutí přejít k programování objektově orientovanému (OOP) nebo zda zvolit druhou možnost, tj. začít objektově orientovaným programováním a strukturované programování chápat pouze jakousi výukovoupodmnožinu. Obě alternativy výuky mají své odpůrce i zastánce. Zastánci strukturovaného přístupu vycházejí zejména z osvědčené praxe, která ve výuce algoritmizace a programování funguje již desítky.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Journal of technology and information education = Časopis pro technickou a informační výchovu

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    3

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    177-180

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database