SYSTEM APPROACH TO ALGORITHM DEVELOPMENT AND PROGRAMMING
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F11%3A43866563" target="_blank" >RIV/62690094:18470/11:43866563 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.jtie.upol.cz/clanky_1_2011/JTIE%2001-2011_COMPLET_priloha_2.pdf" target="_blank" >http://www.jtie.upol.cz/clanky_1_2011/JTIE%2001-2011_COMPLET_priloha_2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Systémový přístup v algoritmizaci a programování
Original language description
Výuka základů algoritmizace a programování probíhá v současné době nejenom na vysokých školách, ale i na středních školách. V omezené míře se s touto problematikou mohou setkat i někteří žáci základních škol, a to především v rámci specializovaných třídnebo zájmových aktivit. V našem příspěvku se zmíníme o výsledcích výzkumu provedený mezi studenty SPŠ a prvních ročníků VŠ. V rámci výzkumu jsme studovali vliv dvou aspektů na výuku algoritmizace a programování: Hodně se diskutuje na téma, zda je vhodnější začít strukturovaným programováním a teprve po jeho zvládnutí přejít k programování objektově orientovanému (OOP) nebo zda zvolit druhou možnost, tj. začít objektově orientovaným programováním a strukturované programování chápat pouze jakousi výukovoupodmnožinu. Obě alternativy výuky mají své odpůrce i zastánce. Zastánci strukturovaného přístupu vycházejí zejména z osvědčené praxe, která ve výuce algoritmizace a programování funguje již desítky.
Czech name
Systémový přístup v algoritmizaci a programování
Czech description
Výuka základů algoritmizace a programování probíhá v současné době nejenom na vysokých školách, ale i na středních školách. V omezené míře se s touto problematikou mohou setkat i někteří žáci základních škol, a to především v rámci specializovaných třídnebo zájmových aktivit. V našem příspěvku se zmíníme o výsledcích výzkumu provedený mezi studenty SPŠ a prvních ročníků VŠ. V rámci výzkumu jsme studovali vliv dvou aspektů na výuku algoritmizace a programování: Hodně se diskutuje na téma, zda je vhodnější začít strukturovaným programováním a teprve po jeho zvládnutí přejít k programování objektově orientovanému (OOP) nebo zda zvolit druhou možnost, tj. začít objektově orientovaným programováním a strukturované programování chápat pouze jakousi výukovoupodmnožinu. Obě alternativy výuky mají své odpůrce i zastánce. Zastánci strukturovaného přístupu vycházejí zejména z osvědčené praxe, která ve výuce algoritmizace a programování funguje již desítky.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Journal of technology and information education = Časopis pro technickou a informační výchovu
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
3
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
177-180
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—