Three Attemps to Tackle the Insoluble
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F11%3A43866649" target="_blank" >RIV/62690094:18470/11:43866649 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Tři pokusy řešit neřešitelné
Original language description
Článek uvádí, že pedagogické teorie si někdy kladou nereálné cíle. Dokládá to třemi zcela odlišnými přístupy k vyučování matematice. První je Brunerova koncepce matematiky jako struktury, druhý přístup je zcela opačný a opírá se o úsilí amerického matematika Paula Lockharta, který chápe matematiku jako umění. třetí přístup tkví v singapurském pojetí matematiky jako řešení úloh. Matematické vzdělávání by se mělo z uvedených přístupů poučit a přizpůsobit vzdělávání konkrétním podmínkám práce ve skutečnýchtřídách.
Czech name
Tři pokusy řešit neřešitelné
Czech description
Článek uvádí, že pedagogické teorie si někdy kladou nereálné cíle. Dokládá to třemi zcela odlišnými přístupy k vyučování matematice. První je Brunerova koncepce matematiky jako struktury, druhý přístup je zcela opačný a opírá se o úsilí amerického matematika Paula Lockharta, který chápe matematiku jako umění. třetí přístup tkví v singapurském pojetí matematiky jako řešení úloh. Matematické vzdělávání by se mělo z uvedených přístupů poučit a přizpůsobit vzdělávání konkrétním podmínkám práce ve skutečnýchtřídách.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Development of Mathematical Literacy in Primary Education</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
LXI
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
5-12
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—